رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مستندساز شیلیایی در مستر کلاس «مستندسازی» بر ارتباط ادبیات و سینمای مستند تأکید کرد. به‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به‌نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، نسخه تصویری مسترکلاس پاتریشیا گازمن، مستندساز شیلیایی، با عنوان «مستندسازی» امروز چهارشنبه ۱۶ تیرماه منتشر شد. پاتریشیا گازمن در […]

مستندساز شیلیایی در مستر کلاس «مستندسازی» بر ارتباط ادبیات و سینمای مستند تأکید کرد.

به‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به‌نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، نسخه تصویری مسترکلاس پاتریشیا گازمن، مستندساز شیلیایی، با عنوان «مستندسازی» امروز چهارشنبه ۱۶ تیرماه منتشر شد.

پاتریشیا گازمن در این مستر کلاس که در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» به صورت آنلاین برگزار شد با اشاره به اهمیت روایت و ادبیات در ساخت فیلم مستند تأکید کرد: فیلم‌ساز مؤلف روی موضوع تمرکز کرده و منتظر زمان مناسب برای ساخت می‌ماند. فیلم‌های من مستندهای عمیقی است که به شخصیت‌هایی که در مناطق مختلف زندگی می‌کنند، می‌پردازد. در یکی از مستندهایم به جغرافیای شیلی و محل دفن ده‌ها شخصیت سیاسی که توسط پینوشه کشته شده بودند، پرداختم.

گازمن در جایی دیگر ادامه داد: چیزی را بنویسید که دوست دارید و حس کردید. قرار نیست شاهکار ادبی خلق کنید. همیشه با صدای بلند می‌گویم کسی هستم که روایت می‌کنم و این چیزی است که به اثر هویت می‌دهد. دوست دارم درباره کارهایم فیلم‌نامه داشته باشم. بنابراین اول یک داستان می‌نویسم و سپس به تشریح موضوع آن می‌پردازم. البته در طول ساخت فیلم ممکن است در ادبیات و مفهوم آن تغییر به وجود بیاید.

پاتریشیا گازمن فیلم‌نامه‌نویس، بازیگر، کارگردان فیلم و نقاش اهل شیلی است. او از دهه ۱۹۶۰ مستندسازی جدی را آغاز کرد و با «سالوادور آلنده» به شهرت رسید. در سال ۲۰۱۰ مستند تحسین شده «دلتنگی برای نور» را ساخت. فیلم «دکمه صدفی» او برای بخش رقابتی اصلی شصت و پنجمین جشنواره برلین انتخاب و در نهایت موفق به کسب جایزه خرس نقره‌ای برای بهترین فیلم‌نامه این دوره از جشنواره شد.

لینک دستیابی به ویدیوی مستر کلاس «مستندسازی»: https://www.aparat.com/v/7VBX3

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار