رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

سفیر جمهوری ارمنستان در ایران با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی دیدار کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی بنیاد سینمایی فارابی، «آرتاشس تومانیان» سفیر جمهوری ارمنستان، ضمن بازدید از بنیاد سینمایی فارابی با «علیرضا تابش»، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، دیدار و گفتگو کرد. بر اساس این خبر، در این دیدار، مدیرعامل بنیاد سینمایی […]

سفیر جمهوری ارمنستان در ایران با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی دیدار کرد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی بنیاد سینمایی فارابی، «آرتاشس تومانیان» سفیر جمهوری ارمنستان، ضمن بازدید از بنیاد سینمایی فارابی با «علیرضا تابش»، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این خبر، در این دیدار، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن خیرمقدم به سفیر ارمنستان و هیئت همراه، به مرور پیشینه روابط سینمایی فی‌مابین مرکز ملی فیلم ارمنستان و بنیاد سینمایی فارابی پرداخت.

علیرضا تابش با برشمردن مفاد تفاهم‌نامه بین نهادهای سینمایی دو کشور، از فیلم «یه‌وا» به عنوان اولین تجربه‌ موفقیت‌آمیز تولید مشترک بین دو کشور ذیل این تفاهم‌نامه یاد کرد که با توفیق و اقبال بین‌الملل فراوان روبرو شده است و می‌تواند زمینه‌ساز ادامه همکاری‌های مشترک در تولید فیلم باشد.

او به سابقه پر افتخار سینمایی دو کشور اشاره کرد و گفت: ایران در حوزه دیپلماسی سینمایی فعالیت‌های گسترده و موفقی داشته و از طرفی حضور فیلم‌ها و هنرمندان ارمنستان در جشنواره‌های بین‌المللی، همچون جشنواره جهانی فیلم فجر و جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان،گسترده و چشمگیر بوده است که امیدواریم با همت و تلاش طرفین، این ارتباطات تعمیق و گسترش یابد.

تومانیان، سفیر جمهوری ارمنستان در تهران نیز با برشمردن چندلایه‌بودن روابط ایران و ارمنستان، به روابط حسنه دو دولت مبتنی بر روابط دوستانه و عمیق دو ملت اشاره کرد.

سفیر جمهوری ارمنستان در تهران، با ذکر رخدادهای مهم فرهنگی و هنری، همچون جشنواره «زردآلوی طلایی» در ایروان، خواستار تداوم همکاری‌ها و حضور بیشتر سینماگران و نهادهای تخصصی سینمای ایران در این رویداد مهم هنری شد.

این ملاقات با حضور آقایان «یار‌الیان» رایزن سفارت جمهوری ارمنستان، «شیرخانی» کارشناس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه، «رائد فریدزاده» معاون بین‌الملل، و «سیمون سیمونیان» مدیر خدمات آرشیو فیلم بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

شایان ذکر است بنیاد سینمایی فارابی ایران و مرکز ملی سینمای ارمنستان مهرماه ۱۳۹۶ به منظور گسترش همکاری‌های سینمایی بین دو کشور، یک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند که این تفاهم‌نامه بهمن ۱۳۹۹ به مدت سه سال تمدید شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار