رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

انیمیشن «خورشید آسمان، خورشید کاشی» ساخته زیبا ارژنگ از دهمین جشنواره جهانی فیلم کوتاه Tracce cinematografiche film fest ایتالیا جایزه گرفت. به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، انیمیشن «خورشید آسمان، خورشید کاشی» به عنوان بهترین انیمیشن دهمین جشنواره Tracce cinematografiche film fest انتخاب شد. این […]

انیمیشن «خورشید آسمان، خورشید کاشی» ساخته زیبا ارژنگ از دهمین جشنواره جهانی فیلم کوتاه Tracce cinematografiche film fest ایتالیا جایزه گرفت.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، انیمیشن «خورشید آسمان، خورشید کاشی» به عنوان بهترین انیمیشن دهمین جشنواره Tracce cinematografiche film fest انتخاب شد. این جشنواره از ۱۳ تا ۱۸ ژوئیه (۲۲ تا ۲۷ تیرماه) در شهر رم ایتالیا برگزار می‌شود.

این انیمیشن داستان مردمی را روایت می‌کند که روی یک دیوار کاشی‌کاری شده زندگی می‌کنند و درگیر جنگی ناخواسته شده‌اند آن‌ها براثر شدت انفجار و بمباران خورشید آسمانشان را از دست داده‌اند و شهر و روزگارشان تاریک و سیاه شده است. آن‌ها درمی‌یابند با همدلی و همکاری هم می توانند خورشید جدیدی برای آسمان شهرشان بسازند و به خرد جمعی که نور و روشنایی است برسند.

«خورشید آسمان، خورشید کاشی» اثری بدون دیالوگ است. انیمیشن «نقش» ساخته او درباره‌ نقوشی بر روی کوزه است. انیمیشن «شهر من سردشت» هم داستان واقعی زندگی دختری است که روی گبه بافته شده است. او در انیمیشن «خورشید آسمان، خورشید کاشی» از نقوش اصیل کاشی‌کاری ایرانی بهره گرفته و این اثر را با تکنیک دوبُعدی و بصورت دستی و سنتی روی کاغذ با ترکیب تکنیک دیجیتال تولید کرده است.

عوامل تولید انیمیشن «خورشید آسمان، خورشید کاشی» عبارتند از کارگردان، انیماتور و تهیه‌کننده: زیبا ارژنگ، تدوینگر: بنیامین قچاق، صدابردار و صداگذار: علی علی‌دوستی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

این انیمیشن پیش از این در سی و پنجمین جشنواره واشنگتن دی سی امریکا، سی و هفتمین جشنواره کارتون کلاب ایتالیا، بیست و چهارمین جشنواره جهانی فیلم SIFF امریکا، بیستمین جشنواره انیمه آرته برزیل، شانزدهمین جشنواره جهانی آنیمه فست آتن، پانزدهمین جشنواره فیلم ریور ایتالیا، چهاردهمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان بنگلادش، نهمین جشنواره هنرهای زیبا امریکا و در ششمین جشنواره انیمیشن فلوریدا حضور داشته است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار