رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

انیمیشن «خورشید آسمان، خورشید کاشی» ساخته زیبا ارژنگ از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به پانزدهمین جشنواره جهانی فیلم «فروزن سان فرانسیسکو» راه یافت. به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، جشنواره بین‌المللی فروزن سان‌فرانسیسکو (SFFFF) در سال ۱۳۸۵ آغاز به کرد و هدف […]

انیمیشن «خورشید آسمان، خورشید کاشی» ساخته زیبا ارژنگ از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به پانزدهمین جشنواره جهانی فیلم «فروزن سان فرانسیسکو» راه یافت.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، جشنواره بین‌المللی فروزن سان‌فرانسیسکو (SFFFF) در سال ۱۳۸۵ آغاز به کرد و هدف آن ایجاد فضایی برای نمایش‌ آثار فیلمسازان مستقل، فیلمسازانی  که در آثار خود به مسائل اخلاقی می‌پردازند، جوانان و هنرمندان مناطق محروم است تا گرد هم آیند و آثار خود را برای انبوهی از مخاطبان سینما به نمایش بگذارند.


پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فروزن سان فرانسیسکو «San Francisco Frozen Film Festival» به علت پاندمی کرونا از ۲۳ تیر ماه به صورت مجازی آغاز شد و‌ روز گذشته به کار خود پایان داد‌ .انیمیشن «خورشید آسمان، خورشید کاشی» تنها نماینده ایران در بخش انیمیشن این جشنواره است.
این انیمیشن داستان مردمی را روایت می‌کند که روی یک دیوار کاشی‌کاری شده زندگی می‌کنند و درگیر جنگی ناخواسته شده‌اند. آن‌ها براثر شدت انفجار و بمباران خورشید آسمانشان را از دست داده‌اند و شهر و روزگارشان تاریک و سیاه شده است. آن‌ها درمی‌یابند با همدلی و همکاری هم می‌توانند خورشید جدیدی برای آسمان شهرشان بسازند و به خرد جمعی که نور و روشنایی است برسند.
این انیمیشن پیش از این موفق به دریافت جایزه بهترین انیمیشن دهمین جشنواره Tracce cinematografiche film fest ایتالیا شده و در سی و پنجمین جشنواره واشنگتن دی سی امریکا، سی و هفتمین جشنواره کارتون کلاب ایتالیا، بیست و چهارمین جشنواره جهانی فیلم SIFF امریکا، بیستمین جشنواره انیمه آرته برزیل، شانزدهمین جشنواره جهانی آنیمه فست آتن، پانزدهمین جشنواره فیلم ریور ایتالیا، چهاردهمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان بنگلادش، نهمین جشنواره هنرهای زیبا امریکا و در ششمین جشنواره انیمیشن فلوریدا حضور داشته است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار