رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 10 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
نگرانی‌های یک تهیه‌کننده از وضعیت پروژه‌های نمایش خانگی

برای یک سریال ۴۰ – ۵۰ میلیارد هزینه می‌شود

جواد نوروزبیگی با تاکید بر «امنیت شغلی» تهیه‌کنندگان پروژه‌ها در شبکه نمایش خانگی، از مسوولان سازمان زیرمجموعه صداوسیما با عنوان سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر(ساترا) درخواست کرد که در نظارت‌ها کمی از فضای تلویزیون فاصله بگیرند. این تهیه کننده سینما و تلویزیون تاکید کرد: بهتر است در این روزها حق انتخاب را به […]

جواد نوروزبیگی با تاکید بر «امنیت شغلی» تهیه‌کنندگان پروژه‌ها در شبکه نمایش خانگی، از مسوولان سازمان زیرمجموعه صداوسیما با عنوان سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر(ساترا) درخواست کرد که در نظارت‌ها کمی از فضای تلویزیون فاصله بگیرند.

این تهیه کننده سینما و تلویزیون تاکید کرد: بهتر است در این روزها حق انتخاب را به جامعه واگذار کنیم. مرزبندی شدید برای جامعه که چه چیزی خوب است و چه چیز ی بد است را کنار بگذاریم. الان جامعه به سانسور حساس شده است و افراد به راحتی صحنه های سانسورشده را می گردند و پیدا می کنند، ضمن اینکه مخاطب حق انتخاب بیشتری هم دارد و در نهایت می تواند برنامه مورد علاقه خود را در میان شبکه‌ها و سریال های خارجی پیدا کند.

نوروزبیگی که در گفت وگوی برنامه پرانتز باز با موضوع رابطه‌ی فرهنگ و اخلاق با سانسور در آثار تصویری حاضر شده بود، خاطرنشان کرد: ما تهیه کنندگان قدیمی به خوبی جامعه را می شناسیم و می دانیم چه صحنه ها و تصاویری را نباید نشان داد یا برای مثال باید از نمای دور به تصویر کشید. ضمن اینکه ما برای ترویج ارزش های جامعه فیلم و سریال می سازیم، خودمان هم نگران سلامت خانواده هستیم و دوست نداریم خانواده هایمان به تماشای صحنه های نامناسب با عرف جامعه بنشینند. خود بازیگران ما هم الان ممیزی ها را می شناسند و می دانند برای مثال پوششان باید چگونه باشد. الان ما همه توجیه هستیم ولی اینکه فردی در اینستاگرام یک عکس می گذارد و یا مصاحبه ای انجام می دهد و به یکباره ممنوع التصویر می شود، برای سازندگان یک پروژه که از قبل قراردادی را بسته اند، به شدت آسیب زننده است.

این تهیه کننده تاکید کرد: خواهش می کنم رفتار شخصی افراد را از رفتار جمعی جدا کنید. اگر بازیگری مصاحبه ای انجام داده یا عکسی را در فضای مجازی منتشر کرده، بابت همین رفتار به او تذکر بدهید اما یک پروژه را معلق نگه ندارید. ضمن اینکه من‌ اخیرا در قرارداد با عوامل این موارد را لحاظ می‌کنم.

او با اشاره به یکی از سریال های شبکه نمایش خانگی که اخیرا به دلیل استفاده از یکی از خواننده ها مجوز پخش نمی گیرد، تصریح کرد: منِ تهیه کننده  وقتی می بینم خواننده ای با نظام نظراتش یکی است و چند روز قبل برای سازمان «اوج» خوانده، از طرفی در سریالی دیگر مشغول بازی است که پخش می شود، با او قرارداد می بندم غافل از اینکه جدیدا مورد ممیزی قرار گرفته است و یکباره نامه می آید که از او استفاده نکنید. خب یک منو جلوی تهیه کننده بگذارید که از چه کسانی می توانم استفاده کند. در حال حاضر برای ساخت یک سریال بالغ بر ۴۰ ـ ۵۰ میلیارد هزینه می شود و من تهیه کننده باید امنیت شغلی داشته باشم. کلی هزینه می کنم و یک باره به خاطر عکس یک بازیگر در فضای مجازی کارم ممنوع می شود و کل هزینه و کار زیر سوال می رود.

تهیه کننده سریال «شوق پرواز» (شهید بابایی) در عین حال یادآور شد که «پلتفرم ها باعث شدند که شبکه‌های ماهواره ای فارسی زبان کنار بروند، اما هیچ وقت فیلمسازان برای این اتفاق مورد تشویق قرار نمی گیرند.»

نوروزبیگی بار دیگر تاکید کرد: احساس می کنم امنیتی ندارم و نمی دانم چه اتفاقی می خواهد بیفتد. در حال حاضر چهار سریال در شبکه نمایش خانگی با چنین مشکلاتی مواجه هستند و بالغ بر ۲۰۰ میلیارد برای ساخت آنها هزینه شده است.

برنامه «پرانتز باز» شامگاه جمعه (اول مرداد ماه) با اجرای نیما رییسی و سردبیری و تهیه‌کنندگی مارال دوستی، به رابطه‌ی فرهنگ و اخلاق با سانسور در آثار تصویری پرداخت. در برنامه شماره‌ی پنجم «پرانتز باز»، علیرضا بهرامی، نغمه دانش و فرانک آرتا، در مقام کارشناس، نیما رییسی را همراهی کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار