رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
  • یکشنبه 3 مرداد 1400 - 18:13
  • کد خبر : 72710
  • تئاتر
  • چاپ خبر : برنامه‌های «لاموزیکا» به هم ریخت

کارگردان نمایش «لاموزیکا» که قرار بود از ۳۰ تیر اجرای عمومی خود را آغاز کند، وضعیت فعلی و تعطیلی‌های پیش آمده کرونایی را باعث به هم ریختن برنامه‌ریزی‌های این گروه نمایشی ذکر کرد. الهام پاوه‌نژاد کارگردان نمایش «لاموزیکا» که به همراه احسان کرمی در این اثر نمایشی به ایفای نقش نیز می‌پردازد، درباره وضعیت اجرای […]

کارگردان نمایش «لاموزیکا» که قرار بود از ۳۰ تیر اجرای عمومی خود را آغاز کند، وضعیت فعلی و تعطیلی‌های پیش آمده کرونایی را باعث به هم ریختن برنامه‌ریزی‌های این گروه نمایشی ذکر کرد.

الهام پاوه‌نژاد کارگردان نمایش «لاموزیکا» که به همراه احسان کرمی در این اثر نمایشی به ایفای نقش نیز می‌پردازد، درباره وضعیت اجرای عمومی این اثر که قرار بود از ۳۰ تیر در کافه گالری باروک آغاز شود، گفت: واقعیت این است که در ابتدا قرار بود اجرای عمومی «لاموزیکا» از ۲۰ تیر آغاز شود که این زمان به دلیل شرایط کرونایی پیش آمده تغییر و به ۳۰ تیر موکول شد. سایت فروش بلیت نمایش باز و بلیت چند اجرای اول نمایش هم به طور کامل فروخته شده بود که با تعطیلی‌های جدید کرونایی مواجه شدیم.

وی یادآور شد: تعطیلی‌های جدید کرونایی تمام معادلات و برنامه‌ریزی‌های گروه و برنامه‌ریزی مخاطبانی هم که بلیت نمایش را تهیه کرده بودند، به هم ریخت.

پاوه نژاد با بیان اینکه چشم‌انداز روشنی نداریم و در یک بلاتکلیفی به سر می‌بریم، متذکر شد: هیچ مدیر و مسئولی یک جواب منطقی و قانع‌کننده به ما نمی‌دهد.

کارگردان «لاموزیکا» با اشاره به اینکه این نمایش اثری طنز یا موزیکال نیست، افزود: با وجود این برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای بود که تا پیش از شروع ماه محرم اجرای عمومی اثر را به پایان برسانیم که این برنامه‌ریزی هم به ناچار تغییر کرد.

وی معتقد است با وجود انرژی و تلاشی که گروه نمایش «لاموزیکا» برای تمرین و تولید این اثر صرف کرد وضعیت اجرای عمومی نمایش با توجه به شرایط موجود معلوم نیست.

پاوه نژاد با اشاره به باز شدن سایت فروش بلیت و آغاز اجرای عمومی «لاموزیکا» از روز دوشنبه ۴ مرداد، تأکید کرد: هنوز نمی‌دانیم که می‌توانیم از ۴ مرداد اجرای عمومی اثر را شروع کنیم یا با تعطیلی‌ها و محدودیت‌های جدید مواجه خواهیم شد. جرأت و توان این را هم ندارم که اجرای عمومی «لاموزیکا» را لغو کنم زیرا تمامی اعضای گروه تلاش مضاعفی برای تمرین و تولید این اثر داشته‌اند.

این کارگردان و بازیگر تئاتر با بیان اینکه تماشاگر تئاتر نیز در شرایط فعلی نسبت به تهیه بلیت نمایش‌ها تعلل می‌کند زیرا منتظر است تا تکلیف تعطیلی و محدودیت‌ها مشخص شود، یادآور شد: همه برنامه‌ریزی‌های ما در زمینه اجرا و تبلیغات «لاموزیکا» به هم ریخته است. هیچ مسئول و مدیری هم وجود ندارد که به گروه‌های تئاتری مشورت دهد و پاسخی به پرسش‌های آن‌ها بدهد.

وی در پایان سخنان خود درباره مبلغ حمایتی اعلام شده از سوی اداره کل هنرهای نمایشی برای گروه‌هایی که طی تعطیلی‌های اخیر کرونایی آثارشان را به صحنه نبردند، تصریح کرد: در نظر گرفتن مبلغ ۳ تا ۵ میلیون تومان برای گروه‌های متضرر کنونی واقعاً خجالت‌آور و به نوعی توهین‌آمیز است زیرا این مبالغ دردی از دردهای گروه را درمان نمی‌کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار