امیر فرجی مدیر سینما آفریقا درباره وضعیت فروش فیلم‌های روی پرده گفت: ما از چند وقت پیش منتظر بودیم فیلم سینمایی «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان به همراه فیلم «دینامیت» روی پرده بیاید اما این موضوع به تعویق افتاد با این حال با اضافه شدن این فیلم به چرخه اکران، روند فروش سینماها هم بهتر شده است درواقع هر فیلمی که دارای بازیگر، کارگردانی و موضوع خوب و مناسبی باشد، مردم از آن استقبال می‌کنند به همین ترتیب این روزها می‌بینیم که مردم از دو فیلم «درخت گردو» و «دینامیت» استقبال خوبی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این چند روزی که «درخت گردو» به چرخه اکران اضافه شده، استقبال خوبی از آن شده است، افزود: این فیلم داستانی واقعی را که در زمان جنگ در سنندج رخ داده است، روایت می‌کند. «درخت گردو» هرچند تلخی‌هایی دارد اما واقعیت را به تصویر کشیده و لحظه به لحظه آن روزها را به نمایش گذاشته است. بر همین اساس ما می‌بینیم که مخاطبان گرچه به دلیل لحظات غم‌انگیز فیلم با ناراحتی از سالن خارج می‌شود، اما از تماشای آن راضی هستند.

فرجی با اشاره به اینکه فیلم‌های روی پرده تبلیغات تلویزیونی چندانی ندارند، بیان کرد: اگر تبلیغات خوبی برای فیلم‌ها انجام شود، فروش‌ها افزایش پیدا می‌کند با این حال شاهد تبلیغات خوبی برای آثار در فضای مجازی هستیم. تلویزیون به دلیل شرایط کرونا چندان به تبلیغ فیلم‌ها نمی‌پردازد این در حالی است که سینماها مکان‌های امنی هستند.

این سینمادار در بخش دیگر از صحبت‌هایش اظهار کرد: صاحبان فیلم‌ها این روزها به دلیل شرایط کرونایی ترس و دلهره‌ای برای اکران آثارشان دارند حتی «دینامیت» و «درخت گردو» که جزو فیلم‌های قوی هستند وقتی قرار شد به نمایش گذاشته شوند، صاحبانشان نگرانی‌هایی داشتند این شرایط برای افرادی که کمتر به آثارشان اعتماد دارند، سخت‌تر می‌شود که طبیعی هم هست چون آمار فوتی‌های روزانه کرونا زیاد است، این بیماری در سراسر کشور گسترش زیادی پیدا کرده است و این موضوع روی صاحبان آثار و مردم بار روانی زیادی دارد به همین ترتیب آنها احساس خطر می‌کنند. سازندگان فیلم‌ها هم به دلیل اینکه سرمایه زیادی را صرف ساخت آثارشان کرده‌اند نگرانی دارند و این موضوع طبیعی است اما سینماها این روزها تشنه فیلم هستند. به نظرم همانطور که «دینامیت» به فروش خوبی رسید، «درخت گردو» هم در فروش خوب ظاهر می‌شود. البته فیلم‌ها در کنار هم می‌توانند خیلی بهتر مخاطبان را به خود جذب کنند به نظرم اگر «درخت گردو» همزمان با «دینامیت» روی پرده می‌آمد حال سینماها خیلی بهتر می‌شد.

فرجی درباره تاثیر تسهیلات سازمان سینمایی در اکران فیلم‌های جدید مطرح کرد: اگر سازمان سینمایی تسهیلات بهتری به فیلم‌ها ارایه دهد، صاحبان آثار هم نسبت به نمایش فیلم‌هایشان تمایل پیدا می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به فعالیت سمفا گفت: این سامانه نقاط ضعف و قوتی دارد، باید بپذیریم که یک سامانه نوپاست و اگر برنامه‌نویسان آن سامانه را تقویت کنند، سینماگران و سینماداران مخالفتی با فعالیت سمفا نخواهند داشت، در حال حاضر مخالفت عده‌ای با این سامانه به این دلیل است که نیاز آنها را برطرف نمی‌کند. باگ‌هایی که این سامانه دارد، خیلی بزرگ نیست ولی در عین حال مهم هستند اگر این ضعف‌ها از بین برود به طبع سینماداران با فعالیت آن کنار می‌آیند ولی باید تست‌های مهم و زیادی از آن گرفته شود تا ببینیم عملکردش به چه صورت خواهد بود این درحالی است که با توجه به شرایط فعلی هنوز تعداد زیادی از مخاطبان را تجربه نکرده است و معلوم نیست در صورت بازگشتن به روال سابق چگونه عمل خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر