رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

رئیس دپارتمان فیلم و سریال شبکه تلویزیونی دولتی فرهنگ روسیه با بیان این‌که سریال ها و فیلم های ایرانی طرفداران زیادی در این کشور دارد، خواستار دسترسی به فیلم ها و سریال های ایرانی برای پخش در این شبکه تلویزیونی شده است. خانم «آنا دوبروولسکایا» روز جمعه در دیدار با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی […]

رئیس دپارتمان فیلم و سریال شبکه تلویزیونی دولتی فرهنگ روسیه با بیان این‌که سریال ها و فیلم های ایرانی طرفداران زیادی در این کشور دارد، خواستار دسترسی به فیلم ها و سریال های ایرانی برای پخش در این شبکه تلویزیونی شده است.

خانم «آنا دوبروولسکایا» روز جمعه در دیدار با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی با فرهنگ روسیه سازگارهستند، تصریح کرد:  به همین خاطر این سریال ها و فیلم ها در بین روس‌ها طرفداران زیادی دارند.

شبکه تلویزیونی دولتی فرهنگ روسیه در حال حاضر اقدام به دوبله و پخش سریال تلویزیونی «شهرزاد»  کرده و فیلم هایی از کارگردانان مطرح کشورمان از جمله مجید مجیدی نیز در این شبکه پخش شده است.

رئیس دپارتمان فیلم و سریال شبکه تلویزیونی دولتی فرهنگ روسیه در این دیدار اظهار کرد: هدف و سیاست ما معرفی و توجه به سینمای ایران و در کل سینمای شرق بجای پرداختن به سینمای غرب است که با فرهنگ روسیه همخوانی نداشته و حتی مضر است.

وی  خواستار تسهیل و همکاری به منظور دسترسی این شبکه به فیلم ها و سریال های ایرانی برای پخش در این شبکه تلویزیونی شد.

کاظم جلالی با اشاره به تولید فیلم ها و سریال های فاخر تاریخی در ایران، جایگاه سینمای کشور را در جهان و روسیه مهم و سازنده توصیف کرد که با تایید رئیس دپارتمان فیلم و سریال شبکه تلویزیونی دولتی فرهنگ روسیه مواجه شد.

جلالی اظهار کرد: تلاش‌ها و اقدامات این شبکه نقش برجسته و مهمی در جهت شناخت دو ملت دارد از یکدیگر دارد و این اقدامات تسهیل گر روابط سیاسی و دیپلماتیک بین دو کشور خواهد شد.

جلالی همچنین از تلاش‌های این شبکه در شناساندن فرهنگ و تمدن ایران با اهدای تقدیر نامه تجلیل کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار