رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

مدیر رادیو اربعین گفت: برنامه‌های این رادیو علاوه بر پخش زندگی‌نامه شهدای کربلا و هشت سال دفاع مقدس، به تبیین فرهنگ عاشورا و زیارت اربعین اختصاص دارد. رادیو فصلی اربعین با حضور علی بخشی زاده معاون صدا جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و برخی مسئولان رادیو و […]

مدیر رادیو اربعین گفت: برنامه‌های این رادیو علاوه بر پخش زندگی‌نامه شهدای کربلا و هشت سال دفاع مقدس، به تبیین فرهنگ عاشورا و زیارت اربعین اختصاص دارد.

رادیو فصلی اربعین با حضور علی بخشی زاده معاون صدا جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و برخی مسئولان رادیو و تلویزیون عصر سه شنبه (۱۶ شهریور) مصادف با آخرین روز از ماه محرم الحرام و در آستانه آغاز ماه صفر مراسم در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی آغاز به کار کرد.

مدیر این رادیو با اشاره به برنامه های این رادیو اظهار داشت: علاوه بر مطالب مربوط به رسانی که در شبکه رادیویی اربعین داریم و گویندگان و گزارشگران اعزامی ما به کربلا، نجف و مسیر پیاده روی اربعین این پیاده روی را پوشش می دهند، برنامه هایی با محتوای تبیین فرهنگ عاشورا، اربعین و زیارت اربعین داریم. مثلا صحبت های علما درباره عاشورا و اربعین و مستندهای پیاده روی و راهپیمایی اربعین که توسط همکاران اعزامی ما در سال های گذشته شده ضبط شده، امسال از این رادیو پخش می شود.

خانواده حسینی و ۷۲ شهید دشت کربلا موضوع برنامه‌های رادیو اربعین

جواد تشکری افزود: یکی دیگر از برنامه های رادیو اربعین طرح موضوعاتی در ارتباط با خانواده حسینی است. همچنین تلاش می کنیم تا به صورت ویژه به موضوع شهدا بپردازیم. یعنی علاوه بر معرفی شخصیت های همراه با سیدالشهدا (ع) و ۷۲ شهید دشت کربلا، به معرفی شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نیز می پردازیم، به همین منظور راس هر ساعت اعلام می کنیم که فعالیت شبکه رادیو اربعین در این ساعت مثلا به حبیب بن مظاهر تقدیم می شود و دقایقی را در قالب فضای زیبای نمایشی روایی به شخصیت آن شهید می پردازیم.

تشکری اضافه کرد: بعد از بیان زندگی ۷۲ شهید کربلا به شهدای انقلاب می پردازیم و از هر استان چند شهید معرفی می کنیم و در ابتدای هر ساعت، چند دقیقه ای را به زندگی نامه، وصیت نامه و ویژگی های آنان می پردازیم.

وی درباره میزان استقبال مردم از رادیو اربعین با توجه به راه اندازی آن از سه‌شنبه شب (۱۶ شهریور) گفت: در همان شبی که رادیو افتتاح شد، من به عنوان گوینده از ساعت ۱۸ تا ۲۴ در استودیو بودم و دیدم که سامانه پیامکی چنان سرعتی داشت که قادر به پاسخگویی به پیامک های مردم نبودیم.

مدیر رادیو اربعین ادامه داد: البته مردم ما همیشه حسینی بوده اند و در سال های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص و محدودیت هایی که ایجاد شده، دلتنگ تر از همیشه برای زیارت صحن و سرای ابا عبدالله (ع) شده اند و شاید ایجاد چنین فضای حسینی و کربلایی و عاشورایی مورد نیاز مردم باشد؛ به ویژه برای کسانی که عزادار سیدالشهدا هستند و سال های گذشته این توفیق را داشته اند که در مسیر پیاده روی اربعین قدم بگذارند و اکنون که این امکان را ندارند. این افراد می‌توانند رادیو اربعین را انتخاب کرده و به عنوان یک رسانه سوار بر امواج از راه دور زائر کربلا شوند. بر همین اساس شرایط خیلی خوبی برای رادیو اربعین ایجاد شده و این مساله رسالت ما را دو چندان می کند.

رادیو اربعین برای هفتمین سال متوالی آغاز به کار کرده و فعالیت آن تا شام غریبان امام رضا (ع) در شب اول ربیع الاول به صورت ۲۴ ساعته ادامه دارد و گویندگان و گزارشگران اعزامی به پوشش اخبار و اطلاعات مربوط به ایام اربعین به ویژه همایش پیاده روی نجف تا کربلا می پردازند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار