رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

بازیگر سرشناس بریتانیایی با تاکید بر نقشش در فیلم «موریتانیایی» خواستار این شد که زندان گوانتانامو هر چه زودتر تعطیل شود. به نقل از هالیوود ریپورتر، بندیکت کامبربچ یک بار دیگر درخواست خود از آمریکا برای بستن زندان نظامی در گوانتانامو کوبا را در حالی روز یکشنبه در فستیوال فیلم تورنتو حضور داشت، تکرار کرد. […]

بازیگر سرشناس بریتانیایی با تاکید بر نقشش در فیلم «موریتانیایی» خواستار این شد که زندان گوانتانامو هر چه زودتر تعطیل شود.

به نقل از هالیوود ریپورتر، بندیکت کامبربچ یک بار دیگر درخواست خود از آمریکا برای بستن زندان نظامی در گوانتانامو کوبا را در حالی روز یکشنبه در فستیوال فیلم تورنتو حضور داشت، تکرار کرد.

ستاره سریال «شرلوک» در سخنانی که در این فستیوال کانادایی بیان کرد گفت: اگر داریم با آتش به جنگ آتش می‌رویم، اگر سعی داریم دنبال عدالت برای بی‌عدالتی عظیم یک حرکت بزرگ تروریستی باشیم، باید به دنیا نشان دهیم که بهتر از چیزی هستیم که سعی دارد ما را به وحشت بیندازد.

کامبربچ با نگاه به مسیر حرفه‌ای کاری خود در تلویزیون و سینما درباره نقش اولش در فیلم «موریتانی» سخن گفت. او در این فیلم در قالب شخصیت دادستان نظامی آمریکایی، کلنل استوارت کاوچ ظاهر شد. این فیلم را خود وی بر پایه کتاب «خاطرات گوانتانامو» نوشته محمدو اولد صلاحی تهیه کرده که درباره ۱۴ سال زندانی شدن این فرد در گوانتانامو بی است و جودی فاستر و طاهر رحیم هم در آن بازی می‌کنند.

کامبربچ گفت آگاه است که صحبت‌هایش با فاصله کمی پس از ۲۰ سالگی اتفاق‌های یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ دارد طرح می‌شود. او گفت: می‌فهمم نیازی برای به نتیجه رسیدن و جلوگیری از حمله دیگری که خیلی‌ها از آن می‌ترسیدند وجود داشت.

اما او تاکید کرد که نبرد صلاحی برای آزادی بعد از زندانی شدن بدون اتهام توسط دولت آمریکا نشان می‌دهد که او را به اشتباه و بدون عدالت محاکمه و زندانی کرده بودند. این بازیگر یادآوری کرد: مخصوصا در مورد محمدو، پاسخ‌شان اشتباه بود چون سعی داشتند آدم اشتباه را بگیرند.

کامبربچ با ایفای نقش کلنل کاوچ در نقش یک دادستان نظامی آمریکایی ظاهر شد که سعی داشت درباره حقیقت صحبت کند چون تراژدی یازدهم سپتامبر باعث ایجاد بی‌عدالتی‌های زیادی در پروسه قانونی شده بود.

وی گفت: کاوچ موقعیتی عالی برای محاکمه محمدو داشت اما در عین حال بی‌عدالتی پرونده او را دید.

کامبربچ ۲ فیلم جدید خود یعنی «قدرت سگ» جین کمپیون و «زندگی الکتریکی لوییس وین» ویل شارپ را در تورنتو برای نمایش دارد. وی همچنین قرار است در این مراسم که چهل‌ و ششمین دوره جشنواره تورنتو است، جایزه تجلیل بازیگر مرد تورنتو را دریافت کند.

منبع:مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار