رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم و تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی در جشنواره فیلم زوریخ روی پرده می‌رود. فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم و تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی در دهمین حضور بین‌المللی‌اش در بخش مسابقه هفدهمین جشنواره فیلم زوریخ سوئیس به روی پرده خواهد رفت. […]

فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم و تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی در جشنواره فیلم زوریخ روی پرده می‌رود.

فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم و تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی در دهمین حضور بین‌المللی‌اش در بخش مسابقه هفدهمین جشنواره فیلم زوریخ سوئیس به روی پرده خواهد رفت.

«قصیده گاو سفید» تنها فیلم ایرانی حاضر در بخش مسابقه امسال جشنواره فیلم زوریخ خواهد بود که با ۱۳ فیلم دیگر برای دریافت جایزه چشم طلایی این جشنواره به رقابت خواهد پرداخت. جشنواره فیلم زوریخ از معتبرترین جشنواره‌های فیلم در اروپا است که هرساله میزبان ۱۱۰ هزار مخاطب حرفه‌ای سینما و ۱۵۰۰ خبرنگار یا آژانس خبری از سرتاسر اروپا و جهان است.

دو فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی و «جاده خاکی» ساخته پناه پناهی هم در بخش خارج از مسابقه این جشنواره به نمایش در خواهند آمد.

اکران‌های سراسری و گسترده فیلم «قصیده گاو سفید» به زودی و در سطح جهانی و توسط بیش از بیست پخش‌کننده بین‌المللی آغاز خواهد شد و اطلاع‌رسانی در مورد این اکران‌ها به زودی صورت خواهد گرفت.

فیلم «قصیده گاو سفید» در نخستین نمایش بین‌المللی خود در بخش مسابقه اصلی هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین حضور داشت و موفق به دریافت جایزه تماشاگران از این جشنواره شد. این فیلم همچنین موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم از سی و چهارمین جشنواره درنو هیمات‌فیلم اتریش شد و در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین فیلمنامه برای مقدم و صناعی‌ها شده است.

این فیلم تاکنون در جشنواره‌های معتبر دیگری چون ترایبکا، کارلوویواری، ادینبورو، ملبورن و… به نمایش درآمده است و به زودی در بسیاری جشنواره‌های دیگر جهانی به روی پرده خواهد رفت.

مریم مقدم، علیرضا ثانی فر، آوین پوررئوفی، فرید قبادی، لیلی فرهادپور، سوده ازقندی، امیر شریعت، ماهور احمدی، محمد حیدری، زهرا پرهون، ابراهیم گله دارزاده، سمیه برجی، مهدی پیله‌وری، ماندانا معزی پور، سمکو روشنی و پوریا رحیمی‌سام بازیگران این فیلم هستند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار