رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی:

تهیه‌کنندگان برای اقتباس کتاب پیشنهاد می‌کنند

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از جزئیات طرح اقتباس در سینما گفت. علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در گفتگوی شب گذشته ۲۷ شهریور ماه در برنامه «بی چارچوب» درباره طرح اقتباس در سینما که از سال ۹۹ در بنیاد فارابی مطرح شد و آخرین روند طرح فیلمنامه های اقتباسی این سازمان گفت: ادبیات ما ادبیات غنی است و از دل […]

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از جزئیات طرح اقتباس در سینما گفت.

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در گفتگوی شب گذشته ۲۷ شهریور ماه در برنامه «بی چارچوب» درباره طرح اقتباس در سینما که از سال ۹۹ در بنیاد فارابی مطرح شد و آخرین روند طرح فیلمنامه های اقتباسی این سازمان گفت: ادبیات ما ادبیات غنی است و از دل این ادبیات غنی ایرانی می‌شود صدها و هزاران داستان جذاب برای مردم در ژانرهای مختلف روی پرده سینماها برود به همین دلیل بهار ۱۳۹۹ طرح تشویقی سینمای اقتباسی در فارابی مطرح شد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پاسخ به اینکه چه تضمینی وجود دارد که این پروژه‌ها سفارشی نباشند، توضیح داد: تهیه‌کنندگان، طرف حساب این فراخوان هستند و آن‌ها به ما کتاب پیشنهاد می‌کنند و ما سفارش نمی‌دهیم. تنها نکته ما این است که آثار باید ایرانی باشند و این هنر تهیه‌کننده و کارگردانان ماست که چطور یک اثر سینمایی را در بستر یک اقتباس ادبی با جذابیت های لازم به مخاطب عرضه کنیم.

او اضافه کرد: هر کشوری که سینمای موفقی دارد، به ادبیات داستانی و اقتباسی چه در فیلم و چه در سریال، توجه ویژه ای کرده است و به همین دلیل بنیاد فارابی قصد تشویق دارد و به نوعی محرک و راه‌انداز یک پروژه سینمایی است.

ما به جای تهیه کننده، رایت اثر را می‌خریم

تابش درباره کمک ۵۰ میلیونی برای خرید فیلمنامه‌ها بیان کرد: بنای کار مبنی بر این است که رایت اثر ادبی را از ناشر و صاحب اثر بخریم. بنابراین در ابتدا این مساله احترام بنیاد فارابی به آن اثر مکتوب است که ما به جای تهیه کننده، رایت اثر را می‌خریم. این رقم تعیین شده و ما علاقه مندیم که اگر بودجه ما افزایش پیدا کند در سال جاری این رقم هم بیشتر می شود.

این مدیر سینمایی درباره تضمین کیفیت و فروش فیلم ها نیز عنوان کرد: این موضوع به نوع ساخت و ساز برمی‌گردد که گروه تولیدکننده آن را انجام می‌دهند و بستگی به جذابیت اثر و داستان دارد. ما در دو کمیته مجزا در بنیاد سینمایی فارابی برای اقتباس، آثار را می‌خوانیم و به این نقطه مهم توجه داشتیم که جذابیت یک اثر داستانی باید بالا باشد، در نتیجه یا ارزش های سینمایی آن اثر را بررسی کردیم و یا ارزش های ادبی و ان شاالله از مجموع این آثار ادبی فیلم‌هایی ساخته شود که به نوعی پاسخی باشد به نیاز مخاطب ایرانی.

او در پایان خاطرنشان کرد: این روند در حوزه تصویر اتفاق مثبتی است. امیدوارم پس از پایان حضور من در بنیاد فارابی هم تداوم پیدا کند، چون من شخصا نمی‌توانم تضمین بدهم و امیدوارم کاری که ما در بنیاد سینمایی فارابی انجام دادیم، بتواند منجر به تولید محصولات، روندها و شکل های جدیدی از آثار سینمایی شود که به ذائقه مردم عزیزمان هم خوش بیاید.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار