رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • سه شنبه 30 شهریور 1400 - 11:14
  • کد خبر : 77110
  • تئاتر
  • چاپ خبر : عروسک‌های غول‌پیکر در نمایش محیط‌زیستی

نمایش محیطی (خیابانی) «دریا، زمین ماهی‌هاست» با بهره‌ از تکنیک عروسک‌های غول‌پیکر ویژه مخاطبان کودکان و نوجوانان در پیگیری برنامه ارائه فیلم‌تئاترهای جدید در تلویزیون تئاتر ایران در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. دریا، زمین ماهی‌هاست یک نمایش عروسکی ایرانی به کارگردانی فاطمه بحرینی و با موضوع محوری محیط زیست است که پیش‌تر در سال ۱۳۹۹ در منطقه آزاد […]

نمایش محیطی (خیابانی) «دریا، زمین ماهی‌هاست» با بهره‌ از تکنیک عروسک‌های غول‌پیکر ویژه مخاطبان کودکان و نوجوانان در پیگیری برنامه ارائه فیلم‌تئاترهای جدید در تلویزیون تئاتر ایران در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

دریا، زمین ماهی‌هاست یک نمایش عروسکی ایرانی به کارگردانی فاطمه بحرینی و با موضوع محوری محیط زیست است که پیش‌تر در سال ۱۳۹۹ در منطقه آزاد اروند با مدت زمان ۲۰ دقیقه اجرا شده بود. این نمایش سابقه حضور در هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک را هم داراست.

در خلاصه داستان این فیلم‌تئاتر می‌خوانیم: زندگی راوی گروه نمایش عروسکی، درگیر دریا و تمیزی آب‌هاست. برای همین تصمیم می‌گیرد زندگی‌اش را بازگو کند و …

بنابر اعلام اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ فاطمه بحرینی، کارگردان نمایش محیطی دریا، زمین ماهی‌هاست که سابقه کارگردانی نمایش دریا سمیر کو؟ را هم در کارنامه دارد، گفته است: نمایش گروه ما با عروسک‌های غول‌پیکر اجرا می‌شود. شرایط اجرا برای این نمایش که اجرا در فضای باز و ارتباط مستقیم با تماشاگر را لازم دارد، بسیار دشوار بود.

موضوع نمایش دریا، زمین ماهی‌هاست در مورد محیط زیست و اهمیت آب است. زبان قصه برای ما شیرین و دلچسب است و این شیرینی و حلاوت زمانی که با عروسک‌ها بیان شود، دوچندان می‌شود؛ زیرا در باور ما عروسک‌ها دوست و همدم کودکان هستند.

عوامل این نمایش عبارت‌اند از تهیه‌کننده و کارگردان: فاطمه بحرینی، نویسنده: شراره طیار، مشاوران کارگردان: بهنام کاوه و شراره طیار، بازی‌دهندگان عروسک: رضا گله‌داری، سامان علی‌نژادیان، علی ناصری، سیدحسین آلبوشوکه، زهرا مویسات، اسما مویسات، نجمه شهیدی و سیدحسن آلبوشوکه، گروه موسیقی: محمد ناصری، حسن خنفری، محسن خنفری و علی‌رضا عباسیان‌پور، دستیار کارگردان: رضا گله‌داری.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار