رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

در چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس و به منظور گرامی داشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس شبکه‌های سیما ویژه برنامه‌هایی متناسب با این ایام پخش می‌کنند. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ فیلم های سینمایی دفاع مقدسی، مستند، برنامه‌های گفتگو محور، نماهنگ‌های دفاع مقدس و … از جمله ویژه برنامه‌های شبکه‌ها است که […]

در چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس و به منظور گرامی داشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس شبکه‌های سیما ویژه برنامه‌هایی متناسب با این ایام پخش می‌کنند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ فیلم های سینمایی دفاع مقدسی، مستند، برنامه‌های گفتگو محور، نماهنگ‌های دفاع مقدس و … از جمله ویژه برنامه‌های شبکه‌ها است که روی آنتن می‌رود.

ویژه برنامه های یادمان، مهمات، باغ موزه دفاع مقدس و فیلم های سینمایی گذرگاه و حمله به اچ ۳ تدارک شبکه یک در هفته دفاع مقدس است.

ویژه برنامه یادمان که به تازگی در گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه‌ یک سیما، تهیه شده است از شنبه در ۷ قسمت پخش می شود. در این برنامه که ۱۹:۳۰ پخش می‌شود هر بار یکی از یادمان های ۸ سال دفاع مقدس همچون، اردوگاه دوکوهه، شلمچه، دهلاویه و … را معرفی می‌کند.

ویژه برنامه مهمات از دیگر تدارکات این شبکه است که از اولین روز هفته ساعت ۱۷:۲۰ به موضوع تحلیل دفاع مقدس از نظر فرهنگی، سیاسی و علمی اختصاص دارد.

همچنین ۲ فیلم سینمایی گذرگاه پنجشنبه ساعت ۰۱:۲۰ دقیقه بامداد و حمله به اچ ۳ جمعه ساعت ۱۵ تقدیم بینندگان شبکه یک می شود.

سرودهای زمان دفاع مقدس در رزم آهنگ

گفتنی است برنامه رزم آهنگ هم که در خصوص سرودهای زمان دفاع مقدس ساخته شده، از این شبکه پخش می شود. این برنامه که در ۲ قسمت ساخته شده است با محوریت مصاحبه با شعرا و موزیسین و خواننده سرودهای مذهبی و همچنین نوحه های اجرا شده در زمان جنگ تحمیلی تهیه شده است. علاقمندان می توانند این برنامه را چهارشنبه ساعت ۸:۳۰ و جمعه ساعت ۱۶:۳۰ مشاهده کنند.

شبکه دو سیما همزمان با هفته دفاع مقدس ویژه برنامه های مختلفی را برای بینندگان این شبکه تدارک دیده است.

در جشنواره فیلم های سینمایی دفاع مقدسِ شبکه دو آثار سینمایی شاخص و جدید با مضمون دفاع مقدس را در این ایام روانه آنتن می‌شود.

گروه سیاسی شبکه دو کُنام دلیران به تهیه‌کنندگی داود مرادی را در جدول پخش دارد. مستندی در خصوص پرداختن به ابعاد شخصیتی برخی از کسانی که به نوعی در موضوعات مرتبط با سال‌های دفاع مقدس در ارتباط بوده‌اند.

گروه اجتماعی فرهنگی برنامه دیدار ماه شب شعری با موضوع دفاع مقدس، محاکات با حضور مهمانان و کارشناس مرتبط و در انتهای الوند با موضوعات متناسب را تدارک دیده است.

گروه دانش و اقتصاد مستندهای وارث و خانطومان به تهیه‌کنندگی سیاوش چاوشی و کارگردانی سعید چاری و مستند فاتحان تاریخ به تهیه‌کنندگی اکبر چراغی و کارگردانی سعید چاری را آماده پخش کرده است. فاتحان تاریخ در هر قسمت به موضوعاتی از قبیل اتفاقات قبل از ۳۱ شهریور ۵۹، آغاز جنگ و نیروی هوایی در عملیات کمان ۹۹، نیروی دریایی و عملیات مروارید، نقش گروه‌های مردمی، ستون پنجم در جبهه (منافقین) و … می‌پردازد. همچنین زنده‌باد زندگی نیز با توجه به هفته دفاع مقدس از حضور مهمانان مرتبط در این برنامه بهره خواهد برد.

گروه معارف شبکه دو برنامه از آسمان را آماده پخش کرده که با رویکرد روایت حماسه آفرینان دفاع مقدس از زبان همرزمان و خانواده‌ آنها به صورت ویژه ای در این ایام پخش می شود. این برنامه کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه کنندگی امیر خورشیدی فرد. همچنین دست در دست به تهیه‌کنندگی هادی خدادی نیز با حضور مهمانان مختلف گفتگو پیرامون موضوعات مرتبط با این روزها را در دستور کار دارد.

راویان اربعین با رویکرد مشرف شدن کادر درمان به زیارت کربلا و نگاهی ویژه به شهدای مدافع سلامت در سه قسمت روانه آنتن خواهد شد.

نشان ارادت؛ گفت و گو با سرداران پایداری و ایثار

همچنین برنامه نشان ارادت کاری از گروه خانواده به تهیه کنندگی پویان هدایتی در گفت و گو با سرداران پایداری و ایثار، هنرمندان، ورزشکاران و بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون علاوه بر پرداختن به واقعه عاشورا و عرض ارادت ایشان به سید و سالار شهیدان در این ایام به حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس نیز می پردازد.

گروه کودک و نوجوان نیز در برنامه‌های کافه بازی و با ما بیا از موضوعات مرتبط با افتخارآفرینان دفاع مقدس بهره خواهد برد.

مستندهای آقا سعید گفتگویی پیرامون شخصیت شهید محمدسعید جعفری، اولین فرمانده سپاه منطقه غرب کشور در زمان دفاع مقدس، از زبان نویسنده (من زنده‌ام) گفتگو با معصومه آباد، از اسرای دوران دفاع مقدس، گفتگو با بهناز ضرابی‌زاده نویسنده کتاب گلستان یازدهم از کتاب‌های شاخص حوزه دفاع مقدس و فیلم داستانی مردم بالادست درباره رویارویی خبرنگار جوانی به نام لیلا حمیدی با مادر یکی از شهدای معروف اقلید به نام شهید حمید امانی و روش جالب مادر برای کمک به افراد نیازمند از جمله تدارکات ویژه گروه تامین برنامه شبکه دو برای این ایام است.

گفتنی است تمامی برنامه های جاری شبکه از جمله عصر خانواده، نمادو و … متناسب با هفته دفاع مقدس تولید و پخش خواهند شد.

شبکه سه سیما با برنامه شب های پر ستاره به استقبال هفته دفاع مقدس می رود.

برنامه‌ شب های پرستاره در قالب ۱ برنامه‌ ۵۰ دقیقه ای به صورت زنده پنجشنبه ۱ مهر پخش می شود.

شب های پرستاره روایتگری حاج حسین یکتا در مورد شهدای قم است که به صورت زنده به مناسبت هفته دفاع مقدس و یادمان شهدای استان قم در گلزار شهدای علی بن جعفر برگزار می‌شود.

برنامه لحظه ها را دریاب به تهیه کنندگی امینی موحد در قالب ۵ برنامه‌ ۴ دقیقه ای به صورت کلیپ و فتوکلیپ روی آنتن می رود. همچنین برنامه‌ سمت خدا نیز با موضوع مسائل روز پخش خواهد شد.

برنامه مخاطب خاص به تهیه کنندگی آشتیانی ۱ برنامه‌ ۶۰ دقیقه ای دارد که به صورت زنده از کربلای معلی پخش می شود.

گفتنی است بقیه برنامه های شبکه نیز فضای دفاع مقدسی خواهند گرفت.

قلمستان؛ مجموعه‌ مستند پرتره هفت قسمتی

شبکه چهار سیما، مجموعه مستندها و برنامه هایی را ویژه گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس ایران برای پخش در این ایام تدارک دیده است.

مجموعه مستند قلمستان به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی پرتره‌ای از نویسندگان دفاع مقدس است که پخش آن از شنبه هفته جاری آغاز شده و تا جمعه از شبکه چهار ادامه دارد.

قلمستان مجموعه‌ مستند پرتره هفت قسمتی از نویسندگانی است که تلاش کرده‌اند با قلمشان هشت سال دفاع مقدس را وقایع‌نگاری کنند، این مجموعه درباره بزرگمردانی است که در این دوران نقش بسزایی داشتند و در تلاش هستند نسل امروز و آینده را نسبت به این برهه تاریخی آگاه کنند.

پخش این مجموعه از شنبه ۳ مهر تا جمعه ۹ مهر، هر شب ساعت ۲۲ از شبکه چهار روانه آنتن خواهد شد.

مستند سلام مرتضی به مناسب هفته دفاع مقدس و ایام شهادت سید مرتضی آوینی، سه شنبه ۳۰ شهریور ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

این مستند به کارگردانی علیرضا پور یوسف مروری دارد بر زندگی سید شهیدان اهل قلم مهندس سید مرتضی آوینی، از دوران طفولیت و خانواده و جوانی و فعالیت های هنری سیاسی و اجتماعی او قبل و بعد از انقلاب و همچنین جریان برخوردهای او با افکار روشنفکری. آثار متعدد و مستند او. نگاهی دارد بر تحولی که در او پس از انقلاب و شروع جنگ تحمیلی ایجاد شد و حضور او در جبهه های جنگ و گزارش لحظه به لحظه از رشادت رزمندگان اسلام و ساخت مستندهایی از این وقایع و مخصوصا مستند روایت فتح که روایت اخلاص، جانبازی و شهادت جوانان این مرز و بوم است.

مستند عکاسی زیر آتش با موضوع روایتی از شرایط عکاسی و ثبت لحظات جنگ عکاسان در دوران دفاع مقدس از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

پخش مستند عکاسی زیرآتش که ۳۱ شهریور پخش می‌شود، روایت عکاسان از لحظات آغاز حمله هوایی رژیم بعث عراق به خرمشهر و مقاومت مردم این شهر در ۸ سال دفاع مقدس است. تهیه‌کنندگی این مستند را سلیم غفوری و کارگردانی آن را سعید فرجی برعهده داشته است.

مستند تک قسمتی او هنوز زنده است، با موضوع زندگی و کارنامه هنری علی فریدونی عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی و دفاع مقدس و یکی از مجموعه مستند پرتره هنرمندان معاصر ایران است که تولید آن از سال گذشته آغاز شده است.

این مستند به تهیه کنندگی احمد بلیغ، پنجشنبه ۱ مهرماه ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما روی آنتن خواهد رفت.

فیلم های سینمایی روبان قرمز و سفر به چزابه پنجشنبه و جمعه ۱ و ۲ مهرماه ساعت ۲۰:۳۰ پخش خواهد شد.

سایر برنامه های تولیدی و زنده این شبکه نیز همچون چراغ مطالعه، زاویه و رو در رو منعطف به این ایام، تولید و روانه آنتن خواهند شد.

گلوله در قاب؛ گفتگوی ویژه با سینماگران

شبکه پنج سیما به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس ویژه برنامه های شاخصی همچون گلوله در قاب، ماهچراغ، یه روز تازه، تهران ۲۰، مستند دفاع مقدس، عطر عاشقی، تا نیایش، در شهر و در استان، فیلم های سینمایی و …  را تدارک دیده است.

برنامه ترکیبی و گفتگو محور گلوله در قاب به تهیه کنندگی یوسف سلیمی نمین و کارگردانی عادل انیسی در هفته دفاع مقدس از سه شنبه ۳۰ شهریور ساعت ۱۳:۳۰ در قاب شبکه پنج سیما تماشایی می‌شود.

این برنامه که در گروه اجتماعی تهیه و تولید می شود یک گفتگوی ویژه با سینماگران پیرامون تاریخچه سینمای دفاع مقدس است که با اجرای امید روحانی به مدت ۲۵دقیقه تقدیم نگاه مخاطبان می شود.

گلوله در قاب در هفت قسمت میزبان چهره‌های فاخر، بزرگان و هنرمندان عرصه‌های مختلف فرهنگ، هنر و سینما مثل: محمدعلی باشه آهنگر، مسعود ده ‌نمکی، احمد میرعلایی، جواد طوسی، نرگس آبیار، اکبر نبوی، محسن روزبهانی، عبدالله اسفندیاری، محمدتقی فهیم و رضا مقصودی خواهد بود.

اولین قسمت برنامه ترکیبی و گفتگو محور ماهچراغ چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس ساعت ۲۲ از قاب شبکه پنج سیما روی آنتن می رود.

ماهچراغ با هدف آشنایی مخاطبان با ایثار و جانفشانی نیروهای پشتیبان جنگ در دوران دفاع مقدس به تهیه کنندگی آرش داودی تولید شده است. این برنامه روایتی متفاوت از حماسه سازان دفاع مقدس است که پشت خط مقدم جبهه را به تصویر می کشد.

ماهچراغ در ۷ قسمت ۴۵ دقیقه ای با ساختار گفتگو و نمایش به موضوعاتی همچون پشتیبانی دفاع مقدس در بخش های سازمانی، ستادی و مردمی می پردازد.

مهمانان این برنامه از ایثارگران و جانبازان شرکت راه آهن هستند که در زمان جنگ تحمیلی نقش بسزایی در پشتیبانی جنگ داشتند.

انوش معظمی، شاپور کلهر، سالار کریمخانی، پانته آ کیقبادی، شقایق فتحی، امید ماهر، مرتضی جلالی، فرزانه خانمحمدی، مهدی حنفی، نرگس رضایی، مهدی میرزائیان، حسین سپنج، داریوش هاشمی، وحید نظافت، شهره اشتری، حسن پورگل محمدی، آیلین حاجی زاده، فرحان فرحناک از جمله هنرمندان و بازیگران بخش نمایشی برنامه ماهچراغ به شمار می روند.

برنامه ترکیبی ماهچراغ کاری از گروه معارف شبکه پنج سیماست که با اجرای سید احمد نجفی در هفته دفاع مقدس هر شب به مدت ۴۵ دقیقه ساعت ۲۲ تماشایی می شود.

برنامه صبحگاهی سلام تهران با شروع هفته دفاع مقدس از چهارشنبه ۳۱ شهریورماه ویژه این مناسبت روی آنتن می رود. این برنامه با تغییر لوکیشن (پادگان مراپش ارتش) فضای دفاع مقدس را برای مخاطبان تداعی خواهد کرد و فرماندهان ارتش مهمانان این برنامه خواهند بود تا موضوع دفاع مقدس را از ابعاد گوناگون بررسی و تبیین نماید. برنامه سلام تهران کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما در هفته دفاع مقدس از ساعت ۸ تا ۱۰صبح تماشایی می شود.

همچنین برنامه دست خط دیگر برنامه گروه اجتماعی در هفته دفاع مقدس میزبان امیر سرتیپ خلبان حبیب بقایی فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و مشاور نظامی فرمانده کل قوا و حاج حسین یکتا مسئول جمعیت امام ‌رضایی ها و روایتگر دفاع مقدس خواهد بود و گفتگویی دفاع مقدسی با آنها خواهد داشت.

گروه کودک و خانواده شبکه پنج سیما در مناسبت پیش رو، برنامه به خانواده بر می گردیم را با حال و هوای دفاع مقدسی به خانواده های ایرانی تقدیم می کند. این برنامه در نظر دارد در این هفته و آغاز بازگشایی مدارس، مهمانانی از فرماندهان دفاع مقدس به همراه خانواده در این برنامه دعوت کند و گپ و گفتی پیرامون این مناسبت تقدیم نگاه گرم مخاطبان نماید. پلاتو مجریان، میان برنامه های دفاع مقدس، نمایش عکس و … از دیگر تغییرات این برنامه در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

برنامه‌های تا نیایش و عطر عاشقی گروه معارف شبکه برای گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس و با هدف ارج نهادن به حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس معطوف به این مناسبت روی آنتن می رود.

برنامه عطر عاشقی جمعه ۲ مهرماه به بررسی موضوع نقش سربازان ظهور در تبیین فرهنگ انتظار می پردازد. عطر عاشقی با حضور حجت الاسلام کاظم صدیقی موضوع فوق را برای حاضران و بینندگان تحلیل و بررسی می نماید. همچنین در این برنامه حاج علی مهدوی نژاد با نوای گرم و دلنشین زیارت آل یس را قرائت خواهد کرد.

برنامه تولیدی عطر عاشقی کاری از گروه معارف شبکه پنج سیما است که غروب جمعه هر هفته به تهیه کنندگی و کارگردانی سید ناصر سجادی و با اجرای سید رضا نواب ساعت ۱۷:۲۰ روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

تامین برنامه شبکه پنج سیما، با پخش مستند دفاع مقدس و سینمایی تنگه ابوقریب در این ایام با مخاطبان همراه می شوند. و گروه تهران و شهروندی شبکه پنج سیما با برنامه های در شهر و در استان به پوشش تصویری برگزاری مراسم های ویژه این ایام می پردازد. همچنین برنامه تهران ۲۰ معطوف به موضوع هفته روی آنتن خواهد رفت.

شبکه آموزش سیما، با رویکرد مناسبتی و درون برنامه ای، ویژه برنامه های خود را برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس روی آنتن می فرستد.

مجله صبحگاهی صبحی دیگر که هر روز از حدود ساعت ۹:۲۰ به مدت ۷۰ دقیقه پخش می شود، از جمله برنامه های شبکه هفت خواهد بود که با رویکرد درون برنامه ای و مناسبتی و با دعوت از تلاشگران عرصه ایثار در دوران دفاع مقدس به  بزرگداشت مناسبت هفته دفاع مقدس می پردازد.

همچنین برنامه دوربین هفت نیز گزارش هایی مرتبط با این مناسبت، تهیه و پخش خواهد کرد.

مستند آسمانی‌ها از شبکه قرآن

شبکه قرآن و معارف سیما به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس برنامه ها و میان برنامه‌هایی را برای پخش از این شبکه در نظر گرفته است. برخی از این برنامه ها عبارتند از مستند آسمانی ها که هر روز ساعت ۱۴:۱۵ دقیقه از شبکه قرآن و معارف سیما به روی آنتن می‌رود. در این مستند به نقش و تأثیر فرماندهان روحانی در دفاع مقدس پرداخته می شود، همچنین برنامه کوتاه جای خالی قرآن که به وصیت نامه های قرآنی شهدا می پردازد در این هفته پخش خواهد شد.

از جمله میان برنامه هایی که در این شبکه پخش می شود؛ برنامه مکتب حسینی است که از آیتم های مختلفی اعم از اینفوگرافی، نقل خاطرات رزمندگان دفاع مقدس تشکیل می شود. همچنین برنامه مصباح از برنامه‌های ثابت شبکه قرآن و معارف سیما است در این هفته به موضوع دفاع مقدس می پردازد. همچنین محفل انس با قرآن کریم در نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها که با حضور رزمندگان و اساتید پیشکسوت برگزار می شود در این شبکه پخش خواهد شد.

شبکه جهانی جام جم در هفته دفاع مقدس، با برنامه های صبح پارسی، شب نشینی و مستند بدون مرز به تبیین حماسه رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس می پردازد.

شبکه نسیم با برنامه های نمای نزدیک، نمای رادیو و نفس با مخاطبان خود در این ایام همراهی می‌کند.

نمای نزدیک هر شب ساعت ۲۱ پشت صحنه فیلم های دفاع مقدس همچون دوئل، سرو زیر آب، چ، ویلایی ها و … را پخش می کند.

خوانش کتاب سفر به گرای ٢٧٠ درجه توسط ایوب آقاخانی در برنامه نمای رادیو پخش می شود. این برنامه ساعت۲۲:۳۰ روی آنتن می رود.

نفس نیز با میزبانی از مادران و همسران شهدا و جانبازان در این ایام ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه نسیم روی آنتن می رود.

فیلم های دفاع مقدسی شبکه نمایش

با آغاز هفته دفاع مقدس شبکه نمایش از چهارشنبه، ۳۱ شهریور ماه، در دو باکس ۱۳ و ۲۱ با پخش فیلم های دفاع مقدسی به استقبال این مناسبت می رود.

از جمله فیلم های این ایام در ساعت ۲۱ از ۳۱ شهریور تا ۸ مهر چ، بادیگارد، ویلایی ها، هیوا، بوی پیراهن یوسف، نفس، مهاجر، ضد گلوله و روز سوم است.

فیلم های ساعت ۱۳ نیز خط مقدم، من + دشمن، ژنرال، سما در آتش، هیهات و قهرمان است.

شبکه تماشا از ۳۰ شهریور و به مناسبت هفته دفاع مقدس، مجموعه شکوه یک زندگی، که روایتگر ایثار و تلاش همسران شهداست را پخش می کند.

رضا بهشتی کارگردان این مجموعه است و بیتا سحرخیز، نازنین فراهانی، عبدالرضا اکبری و… در آن به ایفای نقش می پردازند.

این مجموعه، از ۳۰ شهریور ساعت ۱۸ تقدیم مخاطبان شبکه تماشا خواهد شد.

مستند آن روزها از زبان فیلم سازان

شبکه افق سیما با برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته دفاع مقدس مهمان خانه مخاطبین خواهد بود.

مستند آن روزها به تهیه کنندگی عبدالله حاجی محمدی و کارگردانی سید مرتضی سیدی تولید شده و با روایتی از فیلم‌های مستند دهه دوره دفاع مقدس از زبان خود فیلم سازان که در هر قسمت با یکی از این فیلم سازان به گفتگو نشسته است، مهمان خانه مخاطبین خواهد بود و قرار است از امروز (سه‌شنبه) ساعت ۲۰ و تکرار آن روز بعد ساعت ۷:۳۰ در قاب شبکه افق جای می گیرد.

مستند تک قسمتی دستمال سرخ‌ها به تهیه کنندگی حسین اسدی زاده و کارگردانی حنظله تاج الدینی تهیه شده و با روایتی از گردان دستمال سرخ‌ها و شهید اصغر وصالی در دوره دفاع مقدس در روز پنجشنبه ساعت ۲۲ مهمان خانه مخاطبین خواهد بود.

مستند برادرم نادعلی به تهیه کنندگی محسن اسلام زاده و کارگردانی علی تک روستا تولید شده و با روایتی از تلاش خانواده‌ معظم شهید نادعلی برای یافتن پیکر این شهید بزرگوار در روز جمعه ساعت ۲۳ از قاب شبکه افق مهمان دیدگان مخاطبین خواهد بود.

مستند کلاشنیکف‌های آمریکایی به تهیه کنندگی داوود مرادیان تولید شده و با روایتی متفاوت از چرایی ایجاد جنگ تحمیلی و پاسخ به برخی شبهات در حوزه دفاع مقدس روزهای یکشنبه و سه شنبه هفته آینده ساعت ۱۶ در برابر دیدگان مخاطبین شبکه افق قرار خواهد گرفت.

مستند آن روز من هم آنجا بودم در مجموعه روایت فتح و به تهیه کنندگی محمد حسین زینلی و کارگردانی محمد امین زینلی تهیه شده و با روایتی از مخالفت مردم عراق با رژیم بعث این کشور در جنگ تحمیلی و کمک رسانی بسیاری از آنها در بازگرداندن پیکر شهدای جنگ تحمیلی دوشنبه هفته اینده ساعت ۱۶ در برابر دیدگان مخاطبین قرار می گیرد.

گفتنی است برنامه‌های دیگر شبکه افق همچون قرن ۱۴، جهان آرا و… هم در ایام هفته دفاع مقدس با موضوعات مرتبط به این ابعاد مختلف این موضوع مهم خواهند پرداخت.

به امید دیدار در شبکه سلامت سیما

شبکه سلامت سیما از روز چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه، برنامه تلویزیونی به امید دیدار را هر شب از ساعت ۲۰ به صورت زنده پخش خواهد کرد.

این برنامه که با طراحی و اجرای اسماعیل باستانی خواهد بود ترکیبی از برنامه رادیویی و تلویزیونی است که همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و همچنین دهه پایانی ماه صفر و آغاز روزهای پاییز به صورت زنده از ساعت ۲۰ تا ۲۱ به تهیه کنندگی سید محمدحسین پورفاضلی از شبکه سلامت پخش خواهد شد.

در این برنامه، در گفت و گوهایی با اهالی جامعه پزشکی به مختصات زندگی و خاطرات دوران دفاع مقدس و طبابت پرداخته خواهد شد.

خاطره بازی با فیلم های سینمایی با موضوع دفاع مقدس و نهضت عاشورا و اربعین، حضور شاعران برجسته و شعرخوانی، روایتگری از تلاش های مجاهدین سلامت و همچنین پخش نواهای دفاع مقدس و اربعین از دیگر بخش های برنامه خواهد بود.

به امید دیدار در ۲۵ قسمت در شبکه سلامت طراحی شده که ۸ قسمت ابتدایی آن در دهه اول محرم و ۱۷ قسمت دوم از روز ۳۱ شهریور از شبکه سلامت پخش می شود.

وضعیت سفید برای مخاطبان نوجوان

شبکه امید در گرامی داشت هفته دفاع مقدس با پخش برنامه هایی ویژه این ایام با مخاطبان نوجوان خود همراه می شود.

سریال خاطره انگیز وضعیت سفید؛ پویانمایی شجاعان که درباره یک تیم هوانیروز ارتش است که در ماموریت ها و عملیات های مختلف دوران دفاع مقدس حضور داشته است و پویانمایی پلاک که درباره شناسایی عموی شهید یک خانواده است که نزد برادر زاده اش، سپهر، نگهداری می شود و به هنگام رخ دادن یک اتفاق او و خواهرش، ریحانه، را به رویای جبهه ها می برد، از جمله برنامه های این شبکه است که در این ایام پخش می شود.

مستندهای همسفر با موضوع بازدید از موزه دفاع مقدس شهر همدان؛ فاتحان روایت سال های دفاع مقدس توسط خلبانان و رزمندگان؛ فصل پنجم مستند مسابقه فرمانده و یار دبستانی نیز روی آنتن می رود.

در مستند مسابقه فرمانده، یک فرمانده نظامی با کمک دستیارانش مراحل مختلفی را برای رقابت شرکت کنندگان تعریف می کنند و پس از آموزش های اولیه مسابقه آغاز می شود و فرمانده و دستیارانش بر عملکرد شرکت کنندگان نظارت می کنند.

مستند یار دبستانی که با موضوع بازگشت یک رزمنده معلم پس از سال ها به دبیرستان زمان تحصیل خود و نمایش جای خالی همرزمان شهیدش است ۳۱ شهریور ماه پخش می شود.

موشن گرافی دفاع مقدس با آیتم های سایه البرز، روایت مجنون، عملیات در تابستان و آبادان نیز در طول این هفته روی آنتن می رود.

روایت زندگی شهید عبدالحسین برونسی و شهید حسن باقری در دو قسمت از پویانمایی چهل شاهد ۱ و ۲ مهر ماه از شبکه امید پخش می شود.

روایت خاطرات و وصیت نامه شهدا توسط نوجوانان امروز در برنامه نامه هایی از شب های بمباران نیز از دیگر برنامه های این شبکه است که از ۳۰ شهریور تا ۴ مهر روی آنتن می رود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار