رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • چهارشنبه 31 شهریور 1400 - 14:04
  • کد خبر : 77254
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «خانه برناردا آلبا» زهرا صبری در فرانسه

زهرا صبری که به همراه اعضای گروه نمایش «خانه برناردا آلبا» در قرنطینه ۱۰ روزه‌ای در کشور فرانسه به سر می‌برد، قرار است این اثر را در فستیوال شارل ویل مزیه اجرا کند. زهرا صبری کارگردان تئاتر و سرپرست گروه «یاس تمام» درباره حضور خود با نمایش «خانه برناردا آلبا» در جدیدترین دوره جشنواره بین‌المللی […]

زهرا صبری که به همراه اعضای گروه نمایش «خانه برناردا آلبا» در قرنطینه ۱۰ روزه‌ای در کشور فرانسه به سر می‌برد، قرار است این اثر را در فستیوال شارل ویل مزیه اجرا کند.

زهرا صبری کارگردان تئاتر و سرپرست گروه «یاس تمام» درباره حضور خود با نمایش «خانه برناردا آلبا» در جدیدترین دوره جشنواره بین‌المللی شارل ویل مزیه فرانسه، گفت: از مدت‌ها پیش نمایش «خانه برناردا آلبا» برای حضور در جشنواره شارل ویل مزیه دعوت شده بود و ما در کش و قوس این بودیم که در شرایط کرونایی چگونه می‌توانیم این سفر را انجام دهیم. شرایط سخت و از طرفی خسته‌کننده بود ولی کفش‌های آهنی به پا کردم تا این کار را به سرانجام برسانم که اگر همکاری جشنواره شارل ویل مزیه نبود، این کفش‌های آهنی من را به مقصد نمی‌رساند.

وی یادآور شد: جشنواره شارل ویل مزیه خیلی پیگیر حضور نمایش «خانه برناردا آلبا» بود و پای تمام امور گروه ایستاد. گروه ما واکسیناسیون را انجام نداده بود و به همین خاطر قرار شد بعد از انجام تست پی سی آر وارد قرنطینه ۷ روزه در کشور فرانسه شویم. قبل از سفر و به دلیل شیوع موج جدید کرونا در ایران، قرنطینه ما از ۷ روز به ۱۰ روز رسید و در حال حاضر روزهای پایانی قرنطینه را طی می‌کنیم.

صبری با بیان اینکه تمام مراحل ویزا گرفتن با پیگیری‌های جشنواره انجام شد، درباره زمان اجرای «خانه برناردا آلبا» در جشنواره شارل ویل مزیه افزود: بعد از پایان قرنطینه ۴ اجرا در جشنواره داریم، یعنی در روزهای ۲۴ تا ۲۶ سپتامبر (۱ تا ۴ مهر ۱۴۰۰) که آخرین روزهای جشنواره است.

سرپرست گروه تئاتر «یاس تمام» درباره کشورهای شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره شارل ویل مزیه، اظهار کرد: تعداد محدودی از گروه‌های خارجی به جشنواره امسال شارل ویل مزیه دعوت شده‌اند که خوشبختانه گروه نمایش «خانه برناردا آلبا» جزو این مدعووین است.

وی درباره تغییراتی که اجرای «خانه برناردا آلبا» در شارل ویل مزیه نسبت به اجرای اثر در ایران داشته، توضیح داد: طراح نور، لباس و صحنه نمایش تغییر کرده و علی کوزه گر طراحی نور و مهرنوش بلمه طراحی لباس را بر عهده دارند. کل طراحی صحنه نمایش «برناردا آلبا» تغییر کرده؛ به این دلیل که به خاطر هزینه حمل و نقل سنگین کلیت صحنه را نسبت به چیدمانی که قبل داشتیم تغییر دادم و الان با توجه به تغییر طراحی صحنه و تغییر به اصطلاح میزانسن‌ها می‌توانم ادعا کنم این اجرا کار دیگری است البته با همان شکل و شمایل.

وی در پایان درباره گروه بازیگران «خانه برناردا آلبا» و دیگر عوامل نمایش گفت: ندا هنگامی، رکسانا بهرام و مهدی شاه پیری بازیگران این نمایش هستند که ۱۰ سال پیش و در زمان اولین اجرای نمایش نیز حضور داشتند. فرشید شفیعی طراح پوستر و بروشور و مهدی آشنا و ارغوان عرب سرخی عکاسان نمایش هستند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار