مراسم جوایز امی شب بزرگی برای سریال‌های «تد لاسو» و «تاج» محسوب شده و برای لحظاتی هم اسکات فرنک، کارگردان سریال «گامبی وزیر» به منفورترین مرد هالیوود تبدیل شد.

امی برای نامزدهای غیرسفیدپوست، شبی ناامیدکننده معرفی شده و حتی هشتگ «امی خیلی سفید» تا پانزده دقیقه پس از پایان برنامه، در صدر توییتر قرار گرفت.

در این میان پیش‌بینی‌ها حاکی از تعلق جوایز بسیاری به «تد لاسو» بود اما «کابوس ایست تاون»، «پسرها» و «ماندالورین» نیز توجه بسیاری را به خود دوخته بود.

رکورد امسال مراسم جوایز امی با ۴٩ نامزد غیرسفیدپوست، زده شد این در حالی است که اکثریت جوایز اصلی به سفید پوستان تعلق گرفت.

این مراسم که از سردمداران شعارهای «همه نژاد گزینی» است، اما در اعطای جوایز به گونه دیگری عمل کرده و هیچ یک از نامزدهای غیرسفیدپوست به جایزه اصلی دست نیافتند.

در این دوره جایزه نقش دوم به سریال «تاج» اثر توبایس مِنزی تعلق‌ گرفته و «پخش زنده شنبه شب» جایزه را از دست «طراحی زن سیاه» ربود.

اولیویا کولمن و جاش اُکانر نیز در قبال رقبای غیرسفیدپوست خود موفق به کسب جایزه‌های نقش اول بازیگری شدند.

همچنین سریال «ریل زیرزمینی» اثر بَری جنکینز با وجود استقبال بی‌نظیرش از جایزه بی‌نصیب مانده و جایزه به سریال «گامبی وزیر» اثر اسکات فرنک که شایسته انتخاب نبود، تعلق گرفت.

ناگفته نماند مراسم جوایز امی برای آثاری چون سریال «تد لاسو» فرصت مناسبی برای درخشیدن بوده و جایزه نقش مکمل مرد به برت گلدشتاین و نقش مکمل زن به هانا وادینگهام تعلق گرفت. جیسون سودیکیس نیز موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد و شد.همچنین «گامبی وزیر» اثر اسکات فرنک جایزه بهترین کارگردانی را به خود اختصاص داد.

کاهش چشمگیر مخاطبان مراسم جوایز امی در مقایسه با بیست سال پیش از جمله نقاط ضعف این مراسم محسوب می‌شود که در مقایسه با مخاطب ٢٠ میلیون‌نفری به ۷ میلیون نفر در این دوره رسیده است که نتیجتاً ناشی از سیاست‌های افراطی لیبرالی هیئت گزینش بوده و منجر به طرد طرفداران جدی و منطقی صنعت سرگرمی از دایره مخاطبان شده است. از طرفی دیگر، جوانان لیبرال افراطی امروز، دیگر علاقه‌ای به دیدن مراسم نداشته و صرفاً حواشی به وجود آمده در مراسم را بهانه‌ای برای ابراز افکار خود در توییتر می‌دانند.

حمایت لیبرال‌های هالیوود از سیاست‌های افراطی پروتکل‌های بهداشتی و تاکید بر تبعیت از آن جمله انتقادهای وارد شده بر مراسم جوایز امی در توییتر بود که علی‌رغم اندیشه‌های افراطی، از رعایت آن در مراسم غافل بودند.

منبع: سوره سینما