رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

سینمای ژاپن ساخته «ریوسوکه هاماگوچی» را به عنوان نماینده رسمی خود در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲ معرفی کرد. به نقل از ایندی وایر، کمیته اسکار سینمای ژاپن فیلم «ماشین من بران» ساخته «ریوسوکه هاماگوچی» را به عنوان نماینده رسمی این کشور در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار […]

سینمای ژاپن ساخته «ریوسوکه هاماگوچی» را به عنوان نماینده رسمی خود در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲ معرفی کرد.

به نقل از ایندی وایر، کمیته اسکار سینمای ژاپن فیلم «ماشین من بران» ساخته «ریوسوکه هاماگوچی» را به عنوان نماینده رسمی این کشور در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب کرد.

این فیلم پس از رونمایی در بخش اصلی جشنواره کن و کسب جایزه بهترین فیلمنامه در چندین جشنواره دیگر از جمله کارلووی واری، تورنتو، سن سباستین، نیویورک، بوسان و لندن نیز به نمایش گذاشته شده است.

«ماشین من را بران» سزدهمین ساخته «هاماگوچی» است و او برای نخستین بار با فیلمش سینمای ژاپن را در جوایز اسکار نمایندگی می‌کند.

سینمای ژاپن سابقه خوبی در جوایز اسکار دارد و از میان ۶۸ فیلمی که تاکنون در این رقابت شرکت داده، ۱۲ فیلم موفق به راهیابی به جمع نامزدهای شاخه بهترین فیلم بین‌المللی (غیرانگلیسی زبان) شده است اما تنها یک بار در سال ۲۰۰۹ فیلم «عزیمت‌ها» ساخته «یوجیرو تاکیتا» موفق به کسب جایزه این شاخه شد، هر چند سه فیلم «راشامون»، «دروازه جهنم» و «سامورایی، افسانه موساشی» در سال ۱۹۵۰ میلادی موفق به کسب اسکار افتخاری شدند.

کرواسی با «ترزا ۳۷» به کارگردانی «دنیلو سربژیا»، جمهوری چک با فیلم «زاتوپک» ساخته «دیوید اوندریچک» وکانادا با فیلم «پرنده‌های مست» به کارگردانی «ایوان گربوویچ» دیگر کشورهایی هستند که اخیرا نماینده رسمی خود را در اسکار ۲۰۲۰ شناخته‌اند. تاکنون بیش از ۳۰ کشور فیلم منتخب خود را به آکادمی اسکار معرفی کردند.

آخرین مهلت معرفی نماینده رسمی کشورها برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار، اول نوامبر (۱۰ آبان) است. نامزدهایی نهایی اسکار ۲۰۲۲ روز ۸ فوریه ۲۰۲۲ (۱۹ بهمن) و مراسم اسکار نیز ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (۷ فروردین) برگزار می شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار