رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

فیلم کوتاه «تخت آبی» ساخته علیرضا کاظمی‌پور، برنده دو جایزه بین‌المللی و یک دیپلم افتخار شد. فیلم «کوتاه تخت آبی» به کارگردانی علیرضا کاظمی‌پور، جایزه بهترین فیلم بین‌المللی جشنواره فیلم Rare Disease را دریافت کرد. ششمین دوره این جشنواره در شهر لاتزیو ایتالیا برگزار شد و فیلم «تخت آبی» از بین ۲۴ فیلم فینالیست این […]

فیلم کوتاه «تخت آبی» ساخته علیرضا کاظمی‌پور، برنده دو جایزه بین‌المللی و یک دیپلم افتخار شد.

فیلم «کوتاه تخت آبی» به کارگردانی علیرضا کاظمی‌پور، جایزه بهترین فیلم بین‌المللی جشنواره فیلم Rare Disease را دریافت کرد.

ششمین دوره این جشنواره در شهر لاتزیو ایتالیا برگزار شد و فیلم «تخت آبی» از بین ۲۴ فیلم فینالیست این جشنواره به عنوان بهترین فیلم جشنواره برگزیده شد.

هدف این جشنواره توجه به جنبه‌های مختلف بیماری و به خصوص بیماری‌های نادر و کمیاب و کشف و تقدیر از فیلمسازانی است که نگاهی نو به مقوله بیماری و مشکلات و مسایل مربوط به ناتوانی و معلولیت بیماران دارند.

همچنین این فیلم از دهمین جشنواره Golden Doors نیوجرسی هم جایزه ویژه Light it up Blue را به خاطر آگاهی بخشی در زمینه اوتیسم دریافت کرد.

نام این جایزه که به معنی «چراغ آبی را بیافروز» است، اشاره به کمپینی دارد که توسط سازمان Autism Speaks آمریکا هدایت می‌شود و هدف آن تقویت درک جامعه برای پذیرش افراد مبتلا به اوتیسم است. طرفداران این کمپین لباس‌هایی با رنگ آبی می‌پوشند که مورد علاقه افراد مبتلا به اوتیسم است و در شبکه‌های اجتماعی با این هشتگ به اطلاع رسانی در این زمینه می‌پردازند.
«تخت آبی» از جشنواره Ficah Mexico نیز که در شهر مکزیکوسیتی برگزار می‌شود، یک دیپلم افتخار کسب کرد.

فیلم کوتاه «تخت آبی» داستانی در ارتباط با نیاز جنسی معلولین و افراد مبتلا به اوتیسم دارد که اغلب توسط نزدیکان و جامعه نادیده گرفته شده یا با هورمون تراپی و دارو درمانی سرکوب می‌شود.

این فیلم در ماه نوامبر هم در سه جشنواره دیگر به نام‌های Philadelphia Asian American Film Festival (USA) و Festival del Cinema di Castel  Volturno (Italy) و Director’s Cut Int’l Film Festival (Canada) در بخش مسابقه بین‌الملل به نمایش درخواهد آمد.

منبع: هنروتجربه

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار