رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

صادق موسوی دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، از جزییات این دوره جشنواره از بعد اقتصادی و حواشی به وجود آمده گفت. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌نقل از روابط‌عمومی برنامه «بی‌چارچوب»، سیدصادق موسوی دبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه […]

صادق موسوی دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، از جزییات این دوره جشنواره از بعد اقتصادی و حواشی به وجود آمده گفت.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌نقل از روابط‌عمومی برنامه «بی‌چارچوب»، سیدصادق موسوی دبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران با حضور در برنامه «بی چارچوب» شنبه ۱ آبان ماه، درباره طراحی جشنواره امسال بر مبنای ورود به اسکار و تاثیر آن بر انتخاب آثار گفت: اضافه شدن به فهرست جشنواره های مورد تایید اسکار، نظام برنامه ریزی ما را متحول نکرد. در این ۵ سال که من به عنوان دبیر در جشنواره حضور داشتم سعی کردیم با حداکثر آداب، نظم و قائده مندی در جشنواره حضور داشته باشیم تا در چارچوب سیاست های خود جشنواره و سیاست هایی که در فراخوان اعلام می شود، حرکت کنیم.

وی ادامه داد: به هر ترتیب اتفاق بزرگی برای سرزمین ما افتاده است که برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران، یک جشنواره سینمایی مورد تایید اسکار واقع شد. همچنین بین کشورهای مسلمان هم سومین کشوری هستیم که این مقام را کسب کرده ایم و حفظ این دستاوردهای ناشی از ورود به این لیست را باید قدر بدانیم و محکم و با جدیت ادامه بدهیم.

دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران با اشاره به اهمیت زیاد اقتصاد فیلم کوتاه بیان کرد: فیلم‌کوتاه اقتصاد شکننده ای دارد و بسیاری از فیلمسازان با پول توجیبی و کارهای سخت این فیلم ها را می‌سازند و هیچگاه سرمایه اولیه هم به آن‌ها برنمی‌گردد و این به دلیل رقابت تنگاتنگ و فشرده‌ای است که وجود دارد و در جشنواره هایی مانند جشنواره فیلم کوتاه نیز باعث تکدرخاطر و ناراحتی هایی نیز می‌شود.

موسوی اضافه کرد: امسال ۱۷۷۵ فیلم‌کوتاه ایرانی در جشنواره ثبت نام کردند که ۱۲۵ فیلم به جشنواره راه پیدا کردند؛ پس ۱۶۵۰ فیلمساز و گروهشان سرخورده و ناراحت می‌شوند.

او در پاسخ به این سوال که آیا بخشی از این ناراحتی ها به متولی بودن انجمن سینمای جوان که فیلم هایی را در بخش مسابقه جشنواره دارد و همزمان برگزار کننده جشنواره نیز هست، مربوط می‌شود؟ گفت: برای پاسخ به این سوال باید به سراغ عدد و رقم ها برویم؛ اگر اشتباه نکنم، ۲۵۸ فیلم از انجمن سینمای جوان در جشنواره ثبت نام کرده اند و تنها ۲۸ فیلم توانسته اند به جشنواره راه پیدا کنند. علاوه بر آن، اگر فیلم ها تولیدی انجمن باشند برای انتخاب آن‌ها باید سخت گیری بیشتری هم انجام شود، چون آن ها از منابع دولتی استفاده می‌کنند.

این دبیر جوان درباره عدم حمایت ارگان های دولتی از این دوره جشنواره نیز توضیح داد: امسال سال اقتصادی سختی برای همه ماست؛ لذا به جز سازمان سینمایی که اعتباری ۳ میلیاردی برای جشنواره فیلم کوتاه در نظر گرفت، بخش دولتی دیگری نتوانسته از این رویداد حمایت کند. شورای شهر تهران مصوبه ای برای شهردار محترم تهران داشت که از جشنواره فیلم کوتاه به دلیل تنها جشنواره تراز بین المللی که با نام پایتخت است، حمایت کنند.

موسوی در ادامه این بحث اضافه کرد: هزینه جشنواره فیلم کوتاه تهران در سال ۱۴۰۰ با وجود تورم ها با هزینه جشنواره در سال ۱۳۹۷ برابر است، ولی با سیاست های اتخاذ شده، سعی کردیم جشنواره فیلم کوتاه تهران را که از مهم ترین جشنواره های حوزه فیلم کوتاه است حفظ‌کنیم و در عین حال از نظم و آداب آن چیزی کم نشود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار