رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

دانمارک فیلم برنده جایزه بزرگ جشنواره ساندنس را به عنوان نماینده خود برای شرکت در اسکار معرفی کرد. به نقل از ورایتی، دانمارک مستند انیمیشن «فرار» ساخته یوناس پوهر راسموسن را به عنوان نماینده خود برای شرکت در بخش اسکار بین‌الملل سال ۲۰۲۲ معرفی کرد. کمیته اسکار دانمارک که متشکل از نمایندگان موسسه فیلم دانمارک و سایر انجمن‌ها و […]

دانمارک فیلم برنده جایزه بزرگ جشنواره ساندنس را به عنوان نماینده خود برای شرکت در اسکار معرفی کرد.

به نقل از ورایتی، دانمارک مستند انیمیشن «فرار» ساخته یوناس پوهر راسموسن را به عنوان نماینده خود برای شرکت در بخش اسکار بین‌الملل سال ۲۰۲۲ معرفی کرد.

کمیته اسکار دانمارک که متشکل از نمایندگان موسسه فیلم دانمارک و سایر انجمن‌ها و اصناف سینمایی این کشور است، مستند «فرار» را از میان فهرست کوتاه فیلم های نامزد حضور در اسکار که شامل سه فیلم بودند، انتخاب کرد. دو فیلم دیگر «مارگریت: ملکه شمال» ساخته شارلوت سیلینگ و «سایه در چشم من» ساخته اوله بورندال بودند.

فیلم «فرار» ترکیبی از انیمیشن و فیلم واقعی است و داستان امین دوست صمیمی کارگردان را روایت می کند که ۲۵ سال پیش به عنوان یک پناهنده جوان از افغانستان به دانمارک آمد. این فیلم جایزه بزرگ جشنواره ساندنس را در فهرست جوایز دریافتی خود دارد.

کشور دانمارک سال گذشته با فیلم «دور دیگر» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم بین الملل شد..

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار