رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

حبیب اسماعیلی می گوید تصمیم رئیس تازه سینما برای یکپارچگی جشنواره فجر، تصمیم درستی است و می‌توان در سایه آن، رونق بیشتری را به جشنواره فجر تزریق کرد. حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده باسابقه سینما  با بیان مطلب فوق بیان کرد: « اگر به یاد داشته باشیم از همان شروع برگزاری نزدیک به سه دهه جشنواره فیلم […]

حبیب اسماعیلی می گوید تصمیم رئیس تازه سینما برای یکپارچگی جشنواره فجر، تصمیم درستی است و می‌توان در سایه آن، رونق بیشتری را به جشنواره فجر تزریق کرد.

حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده باسابقه سینما  با بیان مطلب فوق بیان کرد: « اگر به یاد داشته باشیم از همان شروع برگزاری نزدیک به سه دهه جشنواره فیلم فجر که با موفقیت به طور همزمان برگزار می‌شد و هردوی بخش‌های ملی و بین‌الملل در کنار هم دارای هویت و ارزش بودند. بنابراین ادغام بخش بین‌الملل در جشنواره ملی فجر کار درستی است و باعث می‌شود محصولات ایرانی و خارجی در کنار هم در فضایی منصفانه ارزیابی شوند.»

وی گفت: « با برنامه‌ریزی ویژه، اسباب رونق هر چه بیشتر بازار فیلم فراهم می‌شود. فراموش نکنیم که زمانی همین بازار فیلم اسباب معرفی استعدادهای ایرانی به جهانیان بود و باز هم باید بازارفیلم قدرتمندی داشته باشیم.»

اسماعیلی نیز با انتقاد از هزینه‌های هنگفت که صرف برگزاری جداگانه بین‌الملل فجر شد، تصریح کرد: « سوای هزینه‌های هنگفت برگزاری جداگانه بین‌الملل، بخش بین‌الملل فجر یک تیم جداگانه برگزاری داشت که با وجود صرف بودجه، هیچ کار جدی انجام نمی‌داد و تقریبا همان فیلم‌هایی را که در جشنواره اصلی فجر، رد می‌شدند وارد جشنواره می‌کرد!»

وی گفت: « واقعا این همه هزینه‌ای که برای جدایی بین‌الملل از جشنواره فجر شد اگر صرف توسعه زیرساخت‌های سینمایی و فی‌المثل بازسازی سینماهای مستعمل می‌شد، بهتر نبود؟ اگر این هزینه صرف وارد کردن تجهیزات تولید به‌روز می‌شد، بهتر نبود؟ اگر این هزینه را صرف ارتقای بیمه درمانی سینماگران می‌کردند، بهتر نبود.»

اسماعیلی در پایان گفت: « با تغییر و تحول در ساختار مدیریتی سینما و یکی شدن جشنواره‌های فجر، می‌توان به بهتر شدن کیفیت برگزاری جشنواره فیلم فجر امیدوار بود که دیگر چهل ساله شده و بعد از چهار دهه برگزاری واقعا باید عیاری بالاتر رود.»

منبع: پانا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار