ریف جادکینز برای ساخت قسمت اول سریال «چرخ زمان» (The Wheel of Time) ، از خالقان سریال «بازی تاج و تخت» ، دیوید بنیوف و دَن وایز الهام گرفته و با اعتماد به نوای درون خود، طرز فکر خود را به نمایش گذاشته است.

این سریال بر اساس رمان‌های پرفروش رابرت جردن، توسط شرکت آمازون ساخته شده و روایتی از مضمون‌های آشنای خیر علیه شر در یک دنیای فانتزی را دنبال می‌کند.

روزموند پایک بازیگر نقش «مویره دمودرد» در این سریال است. او که عضو گروهی از جادوگران است، درصدد پیداکردن پنج فرد جوان داستان را پیش می‌برد. این گروه معتقدند که یکی از جوانان «اژدهای دوباره متولد شده» است تا «موجود تاریک» را شکست دهد.

گفتنی است شرکت آمازون به‌عنوان سرمایه‌گذار، برای ساخت این سریال سنگ تمام گذاشته و استودیویی اختصاصی را برای این اثر ساخته است. دراین‌خصوص تهیه‌کننده سریال با تاکید بر رزرو بودن همه استودیوها در لس‌آنجلس، آتلانتا، لندن و غیره، بر خرید سوله‌های صنعتی در پراگ (پایتخت مشور چک) و ساخت یک سازه ۳۰ هزارمتری اشاره کرد. این مجموعه شامل بخش جلوه‌های ویژه، باشگاه بدل‌کاری، بخش لباس، دفاتر نویسندگان، بخش حسابداری و استادیوم خلق صدا است.

این در حالی است که شبکه اچ بی او (HBO) حدود شش میلیون دلار هزینه ساخت قسمت‌های اول «بازی تاج و تخت» کرده اما آمازون با اختصاص بودجه ۱۰ میلیون دلاری به‌ازای هر قسمت خواهان پیشی گرفتن از اچ بی او بوده است.

بی‌تردید بینندگان این دو سریال را با هم مقایسه خواهند کرد چرا که «چرخ زمان» تلاش می‌کند بعد از «بازی تاج و تخت» به سریالی پربیننده و تأثیرگذار بر فرهنگ عام تبدیل شود.

لازم به ذکر است سریال «چرخ زمان» باهدف رقابت با «بازی تاج و تخت» ساخته شده و نوزدهم نوامبر (۲۸ آبان) از رسانه آمازون پخش خواهد شد.

منبع: سوره سینما