رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

با گذشت چند روز از اختتامیه سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، دبیرخانه این رویداد آماری را درباره بخش‌های مختلف منتشر و جمع‌بندی خود را اعلام کرد. به‌گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، این رویداد بین‌المللی با آغاز فرآیند ثبت نام از ۲۵ […]

با گذشت چند روز از اختتامیه سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، دبیرخانه این رویداد آماری را درباره بخش‌های مختلف منتشر و جمع‌بندی خود را اعلام کرد.

به‌گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، این رویداد بین‌المللی با آغاز فرآیند ثبت نام از ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ تا ۱۵ مردادماه امسال میزبان علاقه‌مندان به حضور در این جشنواره بود. فرآیند بارگذاری آثار نیز از ۱۵ تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و تا ۱۵ مرداد ماه ادامه یافت.

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در بخش ملی ۱۷۷۵ اثر را شامل ۱۱۶۵ فیلم داستانی، ۲۵۷ مستند، ۲۲۸ اثر تجربی و ۱۲۵ پویانمایی از فیلم‌سازان دریافت کرد و تعداد آثار راه یافته به رقابت این بخش نیز ۱۲۵ اثر شامل ۵۰ فیلم داستانی ۲۵ مستند، ۲۷ اثر تجربی و ۲۳ پویانمایی بودند.
در بخش مسابقه سینمای بین‌الملل نیز دبیرخانه جشنواره ۶۴۰۰ اثر از کشورهای سراسر جهان دریافت کرد که در نهایت ۵۹ فیلم شامل ۳۳ اثر داستانی، ۶ مستند، ۴ تجربی و ۱۶ پویانمایی به رقابت نهایی راه یافتند.
بر این اساس تعداد فیلم‌های شرکت‌کننده از تهران شامل ۵۷۱ اثر و معادل ۳۲ درصد آثار بود که ۷۰ تای آن برای رقابت جشنواره منتخب شدند. فیلم‌های حاضر از سایر استان‌ها نیز ۱۲۰۴ اثر معادل ۶۸ درصد آثار بود که ۵۵ فیلم را در نهایت به رقابت جشنواره معرفی کرد.
از منظر جنسیت، تعداد شرکت‌کنندگان خانم در جشنواره سی وهشتم ۲۸۲ نفر و شرکت‌کنندگان آقا ۱۳۵۵ نفر بود که از میان این آمار ۳۵ شرکت‌کننده خانم و ۹۲ شرکت کننده آقا به رقابت جشنواره راه یافتند.
همچنین ۲۱۹ اثر به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران از تهران و دفاتر سایر استان‌ها به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۲۸ تای آن در رقابت نهایی حضور یافتند. تعداد ۸۰ فیلم از میان ۱۲۵ اثر حاضر در جشنواره در سه پلت‌فرم «هاشور»، «ودیو» و «تیوال» طی روزهای برگزاری رویداد به نمایش گذاشته شدند که شامل ۳۳ فیلم داستانی، ۱۹ مستند، ۲۲ اثر تجربی و ۶ پویانمایی بودند.
این رویداد در بخش‌های دیگر برگزار کننده ۲۰ نشست تخصصی مجازی «۳۸-۲۰» با محوریت سینمای تجربی با حضور سینماگران ایرانی و بین‌المللی بود. نمایشگاه «ایران من» با ارائه ۵۳ عکس از دفاتر استان‌های انجمن سینمای جوانان ایران و بخش جنبی نمایش آثار تجربی دفاتر استان‌ها با تاکید و تمرکز جشنواره و رویکرد انجمن سینمای جوانان ایران بر «سینمای تجربی»، آیین نکوداشت زنده یاد فرشته طائر‌پور سینماگر برجسته و فقید و… دیگر بخش‌های سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را تشکیل دادند.

این جشنواره ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ به دبیری سیدصادق موسوی در پردیس سینمایی «ایران‌مال» برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار