با توجه به پخش هم‌زمان آنلاین و اکران سینمایی، «تل‌ماسه» (Dune) بهترین فروش آخر هفته سال ۲۰۲۱ را برای استودیو وارنر داشته و قسمت دوم «تل‌ماسه» بیستم اکتبر ۲۰۲۳ عرضه جهانی خواهد شد.

دنی ویلنوو کارگردان فیلم «تل‌ماسه»، چند ماه قبل از اعلام این خبر شروع به نوشتن فیلم دوم کرده است. وی دراین‌خصوص گفت: استودیو وارنر صددرصد حامی ادامه پروژه بوده است در حال حاضر که بخش دوم را می‌نویسم، همانند یک بچه هشت‌ساله ذوق‌زده هستم، این اولین‌بار است که چنین احساسی هنگام دیدن یکی از فیلم‌هایم به من دست می‌دهد و سپاسگزار و خوشحالم که زندگی اجازه داد که این فیلم را بسازم.

فیلم اول بیشتر به کاراکتر تیموثی شالامی به نام «پال اتریدیز» پرداخته اما فیلم دوم غالباً داستان کاراکتر زندیا به نام «شانی» را بازگو خواهد کرد که بر اساس کتاب فرنک هربرت با نام «تل‌ماسه» نیز ساخته می‌شود.

شایان‌ذکر است دنی ویلنوو از سیاست‌های اکران سینمایی و پخش آنلاین فیلم قبلاً انتقاد کرده بود و نگران توجیه اقتصادی ساخت بخش دوم بود.

لازم به ذکر است تابستان ۲۰۲۳ فصل شلوغی برای اکران فیلم‌ها بوده و استودیو مارول و سونی روز ششم اکتبر فیلمی که هنوز بدون نام است را عرضه خواهند کرد. فیلم «جن‌گیر» توسط شرکت یونیورسال نیز در این ماه پخش خواهد شد.

در حال حاضر با توجه به خبر اکران قسمت دوم «تل‌ماسه» معلوم نیست که فیلم‌های ذکر شده، تاریخ اکرانشان را تغییر بدهند یا خیر.

منبع: سوره سینما