رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

مستند «چامون» به کارگردانی آرمان قلی‌پور دشتکی، از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به بخش رقابتی سی و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورلو کاتالونیای اسپانیا راه یافت. به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستند «چامون» به کارگردانی آرمان قلی پور دشتکی  در […]

مستند «چامون» به کارگردانی آرمان قلی‌پور دشتکی، از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به بخش رقابتی سی و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورلو کاتالونیای اسپانیا راه یافت.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستند «چامون» به کارگردانی آرمان قلی پور دشتکی  در بخش رقابتی سی و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم تورلو در ایالت بارسلون کشور اسپانیا پذیرفته شد.
این جشنواره یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های جهان است که فیلم‌هایی با موضوع کوهستان و فرهنگ کوهستان در آن به نمایش در می آیند. ٣٩ امین دوره این جشنواره ١٢ تا ٢١ نوامبر(۲۱ تا ۳۰ آبان) به دو شیوه حضوری و آنلاین برگزار خواهد شد.
در خلاصه داستان این مستند آمده است: «عشایر بختیاری بزرگترین عشایر کوچ در ایران هستند که همه ساله در فصل بهار منطقه قشلاقی خوزستان را برای دسترسی به آب و علف تازه به منطقه ییلاقی در چهارمحال و بختیاری ترک می کنند. امسال با شیوع ویروس کرونا دولت برای جلوگیری از سرایت این بیماری ، کوچ بهار عشایر را با دو ماه تاخیر اعلام کرد . عشایر که در دشت های خشک و بی آب خوزستان مانده اند برای زنده ماندن دام های خود چاره ای جز کوچ ندارند.»

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار