رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • شنبه 15 آبان 1400 - 17:35
  • کد خبر : 80915
  • تئاتر
  • چاپ خبر : نمایش «سوئیپر» از تاوان دادن مرد نجات دهنده می گوید

رهی علی بالایی طراح و کارگردان نمایش «سوئیپر» در مصاحبه ای اختصاصی به شرح این نمایش پرداخت و عنوان کرد: خودکوشی تو مترو نه فقط خودکشی، بلکه دگر آزاری هستش. یکی از تلخ ترین مرگ ها ،افتادن زیر قطاری هستش که با شتاب می گذرد و از کسی که مرده به جز یه گوشت له […]

رهی علی بالایی طراح و کارگردان نمایش «سوئیپر» در مصاحبه ای اختصاصی به شرح این نمایش پرداخت و عنوان کرد:

خودکوشی تو مترو نه فقط خودکشی، بلکه دگر آزاری هستش. یکی از تلخ ترین مرگ ها ،افتادن زیر قطاری هستش که با شتاب می گذرد و از کسی که مرده به جز یه گوشت له شده چیزی باقی نمی گذارد. قطعاً کسانى که این صحنه رو می بینند و بعد از آن باز هم مجبور هستند از مترو استفاده کنند، تا همیشه وحشت بزرگى رو همراه خودشان دارند. آنها هر بار با صدای نزدیک شدن قطار، خاطره اآن مرگ تلخ را جلوی چشم هاشان مرور می کنند . اثر روحی اى که از این نوع خودکشی مى ماند، چه مردم، چه راهبراى مترو و یا حتى خواننده خبر را تا مدت ها رها نمی کند.

وی به ” سوئیپر ”  اشاره کرد و افزود : سوئیپر مهمترین مدافعِ تیم فوتبال هستش و وظیفهٔ اصلیش دور کردن ضربات مهاجمین حریف است و علاوه بر داشتن قدرت بازیخوانى، باید خونسرد باشد تا بتواند یک ضدحمله رو پی‌ریزی کند.

همچنین چون “سوییپر” کمترین فاصله رو تا دروازه دارد، همه و حتى خودش انتظار دارند تا به عنوان آخرین فردِ تیم، اجازه ندهد تا ضربه اى به تیم وارد بشود.مخصوصاً ضربه اى که تا مدت ها اثرش روى تیم خواهد ماند.

داستان نمایش “سوییپر” درباره دختری است که سال ها قبل در مترو اقدام به خودکشى مى کند؛ ولى در همان لحظه، مردى که نزدیکش بود نجاتش مى دهد، ولى از نظر دختر مرد نه تنها نجاتش نداده است، بلکه داخل تصمیم شخصیش دخالت کرده و حالا باید تاوان پس بدهد.

در این نمایش محمد ‌نژاد، ابراهیم عبدی و نسترن ‌صفری به ایفای نقش می پردازند.

نمایش «سوئیپر» در از تاریخ سوم لغایت ۱۸آبان ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۹ در سالن کوچک تالار مولوی به روی صحنه می‌رود. علاقمندان می‌توانند از طریق سایت تیوال و یا گیشه به نشانی: خیابان انقلاب، ابتدای خیابان شانزده آذر، شماره شانزده، جنب کلینیک دانشگاه تهران، مرکز تئاتر مولوی مراجعه فرمایند.

خبرنگار : پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار