به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: با حضور رئیس جمهور در حال راه‌اندازی شورای عالی سینما هستیم.

وی افزود: در تولیدات سینمایی هیئت امنای جدیدی برای بنیاد سینمایی فارابی انتخاب شد که این هیئت با تحلیل و انتخاب دقیقی صورت گرفته به نوعی که بتواند بخش‌های محتوایی و ریل‌گذاری‌ها و پشتیبانی‌های مالی و اقتصادی را تامین کند.

اسماعیلی همچنین درباره موضوع تامین کاغذ مورد نیاز کشور گفت: ما همه زیرساخت‌های لازم را در اختیار داریم و تا یک سال و نیم آینده تقریبا در صنعت تولید کاغذ به خودکفایی لازم خواهیم رسید. هفته گذشته جلسه‌ای با معاون اول رئیس جمهور داشتیم و امیدواریم زمان‌بندی دقیق با برنامه روشن تدوین کنیم تا به ۸۰درصد تولید مورد نیاز در حوزه نشر و کتاب برسیم.

وی افزود: برای مثال در طول یک سال، حدود ۳۰۰هزار تن نیاز به تولید کاغذ داریم و این رقم در حال حاضر رقم پایینی است ولی زیرساخت های آن فراهم است. کارخانه‌های کاغذ در مازندران، استان فارس و خوزستان داریم که اگر آن‌ها را هم فعال و از طرفی مدیریت واردات و حمایت‌های لازم و تسهیلات را داشته باشیم، می توانیم امیدوار باشیم.

منبع: سوره سینما