زک اسنایدر در مصاحبه‌ای با «پُست کردیت پادکست» ضمن رونمایی از اثر جدید خودش راجع به تفاوت عظمت این اثر با «مرد پولادین» (Man of Steel) عنوان کرد امیدوار است «ماه یاغی» (Rebel Moon) رمانتیکی علمی-تخیلی در بزرگ‌ترین شکل ممکن شود. او دوست دارد بتواند با این فیلم روی دست سکانس ابتدایی «مرد پولادین» بزند. سکانسی که در آن سیاره کریپتون نابود می‌شود و سوپرمن خانه خودش را ترک می‌کند تا به زمین بیاید.

فیلم‌برداری «ماه یاغی» در کالیفرنیا انجام خواهد شد و در حال حاضر زمان پخش آن مشخص نشده است. ساخت این فیلم در ابتدا بر عهده شرکت «لوکاس فیلم» بود اما با پیوستن اسنایدر، فیلم با سرمایه‌گذاری نتفلیکس ساخته می‌شود.

همچنین نویسندگی فیلمنامه را اسنایدر با همکار قدیمی‌اش «کِرت جانستد» و «شی هَتن» پذیرفته‌اند.

لازم به ذکر است «ماه یاغی» در واقع بازسازی فیلم «هفت سامورایی» کوروساوا است. این در حالی است که پیش‌ازاین هم هالیوود به سراغ فیلم کارگردان مشهور ژاپنی رفته است و فیلم «هفت مرد باشکوه» شاخص‌ترین نمونه هالیوودی از یک فیلم کلاسیک کوروساوا است.

ناگفته نماند در شرایط که رابطه خوب بین فیلم‌های کوروساوا و فیلم‌های جنگ‌های ستاره‌ای جورج لوکاس از نظرها پنهان نیست، لوکاس با الهام گرفتن از فیلم‌های «قلعه پنهان» برای ساخت «یک امید تازه» و از «هفت سامورایی» برای ساخت «روگ وان» بهره برده است.

اسنایدر در مصاحبه‌ای دیگر از ساخت قسمت دوم فیلم «ارتش مردگان» خبر داد. این پروژه که «سیاره مردگان» نام دارد فعلاً ساخته نخواهد شد و تمرکز او بر روی ساخت «ماه یاغی» است. این در حالی است که اسنایدر و همسرش به‌واسطه شرکت فیلمسازی‌شان «استون کوئری» از تهیه‌کنندگان فیلم «ماه یاغی» خواهند بود و اریک نیومن نیز با شرکت «گرند الکتریک» از دیگر تهیه‌کنندگان این فیلم است و مدیر تولیدی آن را سارا بوئن برعهده خواهد داشت.

لازم به ذکر است تولید فیلم «ماه یاغی» اوایل سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود و تاکنون فقط حضور سوفیا بوتلا در آن قطعی شده است.

منبع: سوره سینما