رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

«فرمول جاذبه» اسم برنامه‌ای تلویزیونی است که با ارائه روایت‌های کمتر شنیده‌شده از مشاهیر تخت فولاد روی آنتن شبکه دو رسانه ملی می‌رود. چهار پژوهشگر و کارشناس برنامه «فرمول جاذبه»، در هر یک از سیزده قسمت برنامه، ماجرای زندگی یکی از مشاهیر آرمیده در تخت فولاد، گورستان تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی ایرانیان، […]

«فرمول جاذبه» اسم برنامه‌ای تلویزیونی است که با ارائه روایت‌های کمتر شنیده‌شده از مشاهیر تخت فولاد روی آنتن شبکه دو رسانه ملی می‌رود.

چهار پژوهشگر و کارشناس برنامه «فرمول جاذبه»، در هر یک از سیزده قسمت برنامه، ماجرای زندگی یکی از مشاهیر آرمیده در تخت فولاد، گورستان تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی ایرانیان، را روایت می‌کنند.

وحید ملتجی، کارگردان «فرمول جاذبه» درباره این برنامه و ویژگی‌های آن به خبرنگار مهر بیان کرد: اعلام کرد که در جریان تولید فرمول جاذبه یکی از بزرگ‌ترین استودیو بلک‌باکس‌های ایران با متراژ ۲۷۰۰ متر مربع به‌طور موقت با تجهیزات حرفه‌ای آماده شد.

وی اضافه کرد: این برنامه برای اولین بار با نگاهی نو شخصیت‌های اصفهانی را به کشور معرفی می‌کند. همچنین فرمول جاذبه از شکل‌گیری ایده تا تولید به‌طور کامل در اصفهان تهیه شده است.

ملتجی با اشاره به پرداخت «فرمول جاذبه» به داشته‌های ملی در حوزه‌های فرهنگ و هویت عنوان کرد: مخاطب برنامه فرمول جاذبه، عموم مردم به ویژه جوان‌ها هستند. روال کار هم اینگونه بود که در کارگاه‌های خلق ایده که پیش از برنامه برگزار شد به این مدل از روایت رسیدیم که چهار نفر کارشناس محتوای برنامه را ارائه دهند. هر کدام از کارشناسان هم با توجه به علاقه و تخصصشان و اینکه به تخت فولاد علاقه و نسبت به آن شناخت دارند، صحبت می‌کنند.

وی با تاکید بر تلاش برای متفاوت بودن برنامه در بیان و روایت و دکور افزود: کارشناسان برنامه در بخش مرکزی جایی شبیه به یک خانه حضور دارند؛ خانه‌ای که دیواری ندارد چون دارند درباره تخت فولاد صحبت می‌کنند که مرز مشخصی ندارد و افرادی که موضوع برنامه هستند هم هر کدام یک قله محسوب می‌شوند. نام‌آورانی که در این برنامه معرفی می‌شوند هر یک شخصیت‌های جهانی هستند.

در این برنامه سید حمیدرضا همراه مدیر تولید، محمود فروزبخش نویسنده و پژوهشگر تاریخ، مهدی تمیزی نویسنده و پژوهشگر هنر، منصوره‌سادات مرتضوی پژوهشگر تعلیم و تربیت و نفیسه حاجاتی پژوهشگر و روزنامه‌نگار میراث و گردشگری به عنوان کارشناس‌مجریانی که زندگی مشاهیر را برای مخاطبان نقل می‌کنند، هستند.

همچنین محمدحسین اعتزازیان و هادی قربانی، از جمله نویسندگان برنامه و سیدعلی معرک‌نژاد ناظر محتوایی برنامه هستند.

برخی از مشاهیری که در قسمت‌های مختلف برنامه فرمول جاذبه معرفی می‌شوند، به ترتیب عبارتند از: بانوی مجتهده سیده نصرت امین (معروف به بانو امین)، آیت‌الله زند کرمانی (عالمی که جریان تاثیرگذاری در حوزه فعالیت‌های خیریه ایجاد کرد)، بی‌بی مریم بختیاری (سردار مریم)، محمد حسین مصورالملکی (مینیاتوریست ایرانی که چهره بین‌المللی معاصر است).

فرمول جاذبه، روزهای زوج بین ساعت ۱۷ تا ۱۸ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار