رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • سه شنبه 25 آبان 1400 - 14:13
  • کد خبر : 81827
  • تئاتر
  • چاپ خبر : اجرای «آنتیگونه» به زبان مازندرانی

نمایش «آنتیگونه» به کارگردانی افسانه منادی و تهیه‌کنندگی نادر مقدس با زبان مازندرانی برای اولین بار در شهر بابل روی صحنه رفت. نمایش «آنتیگونه» کاری از گروه ایما است که با اقتباس از آنتیگونه سوفوکل به زبان مازندرانی برگردان شده و تا اواخر آذر ماه ساعت ۱۸ در بلک‌باکس مجتمع فرهنگی سینمایی اداره فرهنگ و […]

نمایش «آنتیگونه» به کارگردانی افسانه منادی و تهیه‌کنندگی نادر مقدس با زبان مازندرانی برای اولین بار در شهر بابل روی صحنه رفت.

نمایش «آنتیگونه» کاری از گروه ایما است که با اقتباس از آنتیگونه سوفوکل به زبان مازندرانی برگردان شده و تا اواخر آذر ماه ساعت ۱۸ در بلک‌باکس مجتمع فرهنگی سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابل روی صحنه خواهد بود.

بازیگران این اثر ۶۰ دقیقه‌ای هنرجویان آموزشگاه کارگاه تجربی هنر بابل هستند. نمایش آنتیگونه پیش از این به جشنواره استانی مازندران راه یافته بود و این برای نخستین بار است که یک اثر کلاسیک به زبان بومی مازندرانی اجرا می‌شود.

افسانه منادی، تهیه کننده و فیلمنامه‌نویس سینما است که با کارگردانی فیلم سینمایی «پایان راه» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت و پیش از این نمایش «شکلک» را در تماشاخانه شانو در بخش فجر روی صحنه برده است.

بازیگران این نمایش به ترتیب ورود عبارتند از: غزل ستایش، زهرا عمرانی، مینوسا صادقیان، زهرا نادرنژاد، تارا گل‌تبار، راویه زواری، علی حسین‌زاده، محمد ملکیان، مهدی صفرزاده، عباس کشاورز، ابوالفضل تقی‌زاده، محمدجواد کریمایی.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح صحنه: نوژان مقدس، چهره‌پرداز: مائده محمدیان، دستیار کارگردان: شیوا حسن‌تبار، طراح پوستر: پویا محمدزاده، عکاس: ری‌را حیدری، دستیار صحنه: میثم رضانژاد، مدیر تولید: اصغرمرادی، برگردان به زبان مازندرانی: پری‌رخ عنایتی آهنگر، محصول: کارگاه تجربی هنر.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار