رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 10 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
با معرفی برگزیدگان؛

بیست‌ویکمین جشن «حافظ» برگزار شد

بیست و یکمین جشن حافظ با اهدای جوایز خود به بهترین‌های سینما و تلویزیون برگزار شد. شب گذشته ۲۹ آبان ماه بیست و یکمین مراسم جشن حافظ به یاد زنده‌یاد علی معلم و با حضور اهالی سینما و تلویزیون در هتل اسپیناس پالاس تهران و با اجرای حدیث پورعابدینی و در ادامه محمد سلوکی برگزار […]

بیست و یکمین جشن حافظ با اهدای جوایز خود به بهترین‌های سینما و تلویزیون برگزار شد.

شب گذشته ۲۹ آبان ماه بیست و یکمین مراسم جشن حافظ به یاد زنده‌یاد علی معلم و با حضور اهالی سینما و تلویزیون در هتل اسپیناس پالاس تهران و با اجرای حدیث پورعابدینی و در ادامه محمد سلوکی برگزار شد.

در ابتدای مراسم رضا یزدانی قطعه‌ای را اجرا کرد و امید معلم دبیر جشن با قرائت پیامی این مراسم را به طور رسمی آغاز کرد و در ادامه از خانواده شهید علی لندی تقدیر کرد و پدر این شهید نوجوان فرزندش را قهرمان دهه هشتادی معرفی کرده و بیان کرد که پسر من ثابت کرد جوانمردی نمرده است.

همچنین با پخش کیلیپی آذر معماریان از مسعود کیمیایی کارگردان سینمای ایران تقدیر کرد. در ادامه مسعود کیمیایی در پیامی تصویری با گرامیداشت یاد زنده یاد علی معلم، بیان کرد که این جایزه را حافظ و علی معلم می‌پذیرد. جواد طوسی به نیابت از این کارگردان جایزه را دریافت کرد.

در بخش اهدایی نشان عباس کیارستمی، علیرضا امینی روی صحنه آمد و با تاکید بر اینکه عباس کیارستمی جایگزینی ندارد این جایزه را به بهمن و بهرام ارک برای فیلم «پوست» اهدا کرد.

بیست و یکمین جشن حافظ به اهدای جوایز به کار خود ادامه داد.

تندیس بهترین فیلمنامه تلویزیونی

در این بخش لیلا بلوکات و همایون ارشادی تندیس حافظ را به محمدحسین مهدویان برای فیلمنامه سریال شبکه نمایش خانگی «زخم کاری» اهدا کردند.

تندیس بهترین تدوین

هایده صفی یاری تندیس بهترین تدوین را برای فیلم «قهرمان» از دستان سپیده عبدالوهاب دریافت کرد.

بهترین کارگردانی مجموعه تلویزیونی

نیکی کریمی تندیس این بخش را به شهرام شاه حسینی برای «می خواهم زنده بمانم» اهدا کرد، وی این جایزه را به پسرش «مانی» تقدیم کرد.

بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیون

تندیس این بخش توسط گوهر خیراندیش و دخترش آزاده اسماعیل خانی به ژاله صامتی برای سریال «زیرخاکی» اهدا شد.

بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی

نسرین نصرتی تندیس این بخش را به رعنا آزادی ور برای «زخم کاری» تقدیم کرد.

بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیون

رضا بابک تندیس این بخش را به پژمان جمشیدی برای بازی در سریال «زیرخاکی ۱و ۲» تقدیم کرد. جمشیدی نیز بعد از دریافت این جایزه از ژاله صامتی تشکر کرد.

بهترین موسیقی متن

تندیس این بخش به بامداد افشار برای فیلم «پوست» اهدا شد.

بهترین فیلمبرداری

نیما رئیسی و الهه حصاری تندیس این بخش را به مرتضی نجفی برای فیلم «تومان» تقدیم کردند.

بهترین دستاورد فردی

در ادامه تندیس بهترین دستاورد فردی نیز توسط رضا عطاران به علی سرتیپی اهدا شد.

بهترین بازیگر مرد درام تلویزیون

تندیس این بخش به امیر آقایی برای سریال «آقازاده» توسط مستانه مهاجر تقدیم شد.

همچنین مه لقا باقری تندیس ویژه داوران در این بخش را به جواد عزتی برای بازی در سریال «زخم کاری» و فیلم سینمایی «شنای پروانه» اهدا کرد.

بهترین سریال

تندیس این بخش برای سریال «زخم کاری» به محمدرضا تخت کشیان اهدا شد که محمدحسین مهدویان به جای تختکشیان این تندیس را دریافت کرد.

بهترین چهره تلویزیونی

مسعود فروتن و بهرام بهرامیان تندیس این بخش را به سروش صحت برای برنامه «کتاب باز» تقدیم کردند. صحت نیز با تاکید بر اینکه سری جدید این برنامه به زودی آغاز می‌شود، آرزو کرد که آب به اصفهان، خوزستان و سایر شهرهایی که با بحران کم آبی مواجهند، بازگردد.

بهترین ترانه تیتراژ

تندیس این بخش توسط گلاب آدینه و نورا هاشمی به علیرضا قربانی برای «هم گناه» اهدا شد.

بهترین بازیگر زن سینمایی

آزاده صمدی بازیگر سینما و تلویزیون روی صحنه آمده و با اشاره به اینکه این بخش ۲ تندیس دارد، اولین تندیس را به سوسن پرور برای «بوتاکس» اهدا کرد و دومین جایزه نیز به پردیس احمدیه برای «تومان» تقدیم شد.

بهترین بازیگر مرد سینمایی

با توجه به اینکه برای این بخش نیز ۲ تندیس در نظر گرفته شده بود، مهران مدیری تندیس اول را به پیمان معادی برای «درخت گردو» اهدا کرد که با توجه به اینکه این بازیگر در مراسم حضور نداشت با پیامی تصویری از برگزار کنندگان جشن تشکر کرد. مدیری نیز در ادامه گفت: نمی‌دانم چرا من را برای حضور در این فیلم انتخاب کردند، من بسیار بد بودم و اگر جایزه چپق طلایی بود، به من می‌دادند.

تندیس دوم این بخش نیز توسط سعید راد روی صحنه آمد و با اشاره به حواشی هیات داوران جشنواره فجر و شائبه دخالتش در انتخاب نشدن جواد عزتی گفت که اصلاً چنین نبوده و بسیار این بازیگر را تشویق کرد و تاکید کرد وی یکی از پرتلاش‌ترین و بهترین‌های ما است و از حضار خواست او را تشویق کنند. راد در ادامه تندیس دوم این بخش را به امیر جدیدی برای «قهرمان» تقدیم کرد.

بهترین فیلم، فیلمنامه و کارگردانی

پانته‌آ بهرام بازیگر سینما و تلویزیون تندیس این سه بخش را به نام اصغر فرهادی برای «قهرمان» اعلام کرد. سحر گلدوست بازیگر «قهرمان» این جوایز را به نیابت از اصغر فرهادی دریافت کرد.

بهترین مستند

تندیس این بخش به فرزاد خوش دست برای مستند «خط باریک قرمز» اهدا شد.

بهترین دستاورد فنی و هنری

تندیس این بخش نیز به زنده یاد ارشا اقدسی تقدیم شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار