رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

حمیدمقدس کارگردان فیلم کوتاه «قهوه سرد» در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح مختصر این فیلم پرداخت و عنوان کرد: این فیلم روایتی متفاوت از یک دنیای واقعی است که یک قصه جنجالی را به تصویر می کشد. مقدس درباره اتمام فیلمبرداری گفت و افزود: بعداز اتمام مراحل فیلمبرداری در آبان ماه سال جاری صورت […]

حمیدمقدس کارگردان فیلم کوتاه «قهوه سرد» در مصاحبه اختصاصی با سینماخانه به شرح مختصر این فیلم پرداخت و عنوان کرد: این فیلم روایتی متفاوت از یک دنیای واقعی است که یک قصه جنجالی را به تصویر می کشد.

مقدس درباره اتمام فیلمبرداری گفت و افزود: بعداز اتمام مراحل فیلمبرداری در آبان ماه سال جاری صورت پذیرفت، هم اکنون این فیلم که سومین ساخته فیلم بنده است در سال ۱۴۰۰ به مرحله تدوین و صداگذاری رسید.

وی در ادامه از مشکلات ساخت فیلم قهوه سرد سخن به میان آورد و افزود: مشکل ما همانند مشکلات تمام فیلمسازان جوان است، همچون هزینه  بالای ساخت فیلم و حمایت نکردن از این قشر جوان جامعه در پخش و تولید و حامی نبودن در حوزه اکران دغدغه امروز تمام هنرمندان است. مظلومیت فیلم کوتاه که در اکثرمواقع محتوا و فرم بسیار استانداردی نسبت به فیلمهای بلند دارد، اما متاسفانه هیچگونه چشم اندازی در این حوزه وجود ندارد.

وی از فعالیت های آتی خود گفت: بنده با پیشنهاد انجمن آلزایمر ایران و ستاد علوم شناختی یک سریال ۱۰تا ۱۵ قسمتی در مورد یک بیماری خاموش و خطرناکتر از کووید ۱۹ در آینده ای نه چندان دور بنام آلزایمر است. پیش تولید این سریال  که بسیار بحث مهمی در زمینه آگاهی آلزایمر دارد از چهار ماه پیش با جلسات متعدد با متخصصین این زمینه همچون دکتر جغتایی، دکتر صالحی، دکتر خوانساری، جهانی  و سجاد مطلبی و محمدکرمی  که مجری این طرح هستند  آغاز شده است. در ضمن یک فیلم کوتاه با موضوع کودک کار و یک فیلم بلند در مورد گروهک مجاهدین در پیش دارم.

وی در انتها از خانواده ابراهیم پور، دکتر عسگری فر، احمدنجفی، اهالی محترم دارآباد و موسسه فیلمسازی هیلاج که در ساخت این فیلم من را همراهی کردند تشکر و قدردانی دارم.

حمیدمقدس دانش آموخته مکتب بهرام بیضایی که بازیگری و فیلمسازی را زیر نظر استاد سعید امیرکلاهی آغاز کرد و در دهه هشتاد در حوزه تاتر بعنوان  بازیگر ودستیار کارگردان از جمله “چهره یک باکره مقدس” و “مثل بارون بامن حرف بزن”  و چندین تئاتر دیگر به ایفای نقش پرداخت. در حوزه سینما در فیلمهای “خیابان یکطرفه” ، “شهرتنهایی”، “شمال شهرجنوب شهر”، “عاشق کشی” ، “جدال”، “شلیک از کوپرتینو”،  “باغ پاییزی”، “پارتنر” و چند فیلم کوتاه بعنوان بازیگر حضور داشته است.  فعالیت فیلمسازی خود را در تیم کارگردانی سریال “آرام” در سال ۱۳۹۲ آغاز کرد ، و در چند پروژه به عنوان دستیار کارگردانی به فعالیت خود ادامه داد. در سال ۱۴۰۰ با فیلم های “انتخاب” و “صندوقچه” به تهیه کنندگی  یاسمین رمضانی شروع به فیلمسازی کرد و در آبان ماه  سال۱۴۰۰ با کمک سجاد مطلبی و محمد کرمی که تهیه کنندگان فیلم های “جدال” ،”هم نفس”، “ام اس” و مدیر تولید فیلم “شلیک از کوپرتینو” بودند توانست سومین فیلم خود را بنام “قهوه سرد” که یک نگاه جدید در حوزه خانواده است با یک موضوع جنجالی در بستر خانواده  بسازد.

عواملی که در فیلم نیمه بلند «قهوه سرد» نقش داشتند به ترتیب: کارگردان :حمیدمقدس،تهیه کنندگان: سجادمطلبی و محمدکرمی،مجری طرح : موسسه ندای رهام،مدیرتولید :علی توانگری،نویسنده :پگاه موسوی،دستیار کارگردان ،برنامه ریزو منشی صحنه:پگاه کریم زاده، مشاور کارگردان:مهری اسدی،فیلمبردار:حسین محبی،دستیارفیلمبردار:فائزه فرد، صدابردار:محسن اشیاق،طراح نور ، صحنه و لباس:علی لطیفی، عکاس و مدیر روابط عمومی :پیام احمدی کاشانی،طراح  گریم:سمیه همایون،تدوین:حسین محبی،بازیگران:میچکا خدابنده لو ،میلاد نیلچی زاده ،نیکی عسگری فر ،محمدرضا مدیری،مهری اسدی،محمد امین ابراهیم پور(بازیگر نقش کودک)

سینماخانه / خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار