رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

دو فیلم «آب، باد، خاک، نان» ساخته مهدی زمان پور کیاسری و «چهره پرداز» ساخته جعفر نجفی از جشنواره ایدفا جایزه گرفتند. به نقل از ورایتی، جوایز جشنواره بین المللی فیلم مستند آمستردام (ایدفا) شب گذشته ۲۵ نوامبر اهدا شد. در این دوره از فستیوال، مستند جامع و مفصل سرگئی لازنیتسا با عنوان «آقای لندزبرگیس» […]

دو فیلم «آب، باد، خاک، نان» ساخته مهدی زمان پور کیاسری و «چهره پرداز» ساخته جعفر نجفی از جشنواره ایدفا جایزه گرفتند.

به نقل از ورایتی، جوایز جشنواره بین المللی فیلم مستند آمستردام (ایدفا) شب گذشته ۲۵ نوامبر اهدا شد. در این دوره از فستیوال، مستند جامع و مفصل سرگئی لازنیتسا با عنوان «آقای لندزبرگیس» که مدت زمانش ۲۴۶ دقیقه است و به دوره جدایی لیتوانی از شوروی می پردازد، جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه اصلی و همینطور ۱۵ هزار یورو پول نقد را دریافت کرد.

فیلم «آقای لندزبرگیس» دومین فیلم لازنیتسا است که در سال جاری میلادی منتشر شده است، دیگر فیلم این کارگردان پرکار با نام «بابی یار. شرایط» در ماه جولای امسال در جشنواره کن به نمایش درآمد.

در این دوره از فستیوال فیلم آمستردام، جایزه بهترین فیلم اول را فیلم «به کجا می رویم» ساخته روسلان فدودوف دریافت کرد و جایزه بهترین کارگردانی نیز به ها له دیم ویتنامی برای مستند «بچه های مه» که درباره سنت های اقلیت نژادی همونگ است، رسید.

در سی و چهارمین دوره جشنواره ایدفا دو فیلم ایرانی «آب، باد، خاک، نان» ساخته مهدی زمان پور کیاسری و «چهره پرداز» ساخته جعفر نجفی نیز به ترتیب برنده جوایز نشان ویژه هیات داوران بخش کودک و جایزه فیپرشی (به ارزش ۵ هزار یورو) شدند.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار