رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

محمدحسین ابراهیمی و حسن شبانکاره از صداگذاران و صدابرداران سینمای مستند مهمان برنامه نردبان می‌شود، پخش مثبت دست‌فرمون و دیدار مدیر شبکه نسیم از استودیوی چهل‌تیکه از دیگر خبرهای امروز صداوسیماست. به نقل از روابط عمومی صداوسیما، هفتادمین قسمت از برنامه تلویزیونی نردبان امروز جمعه (۵ آذر) روی آنتن شبکه مستند می‌رود. این قسمت از […]

محمدحسین ابراهیمی و حسن شبانکاره از صداگذاران و صدابرداران سینمای مستند مهمان برنامه نردبان می‌شود، پخش مثبت دست‌فرمون و دیدار مدیر شبکه نسیم از استودیوی چهل‌تیکه از دیگر خبرهای امروز صداوسیماست.

به نقل از روابط عمومی صداوسیما، هفتادمین قسمت از برنامه تلویزیونی نردبان امروز جمعه (۵ آذر) روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

این قسمت از برنامه سراغ یکی از صداگذاران و صدابرداران در سینمای مستند رفته و پرونده صدا را باز کرده است. محمدحسین ابراهیمی مهمان ویژه این قسمت از برنامه است. او در گفت‌وگو با حامد شکیبانیا درباره تجربیات خود از صداگذاری در سینمای مستند صحبت می‌کند. هم‌چنین عوامل نردبان یک روز در استودیوی صداگذاری با محمدحسین ابراهیمی همراه شده‌اند.

محمدحسین ابراهیمی صداگذاری مستندهای زیادی را برعهده داشته است که از آن جمله می‌توان به خانه‌ای برای تو، چشم ایرانی، گلوله باران و … اشاره کرد.

گفت‌وگوی این قسمت از برنامه نردبان نیز اختصاص به پرونده صدا داشته و حسن شبانکاره صدابردار نام آشنای سینمای مستند مهمان برنامه است. او در گفت‌وگو با محمد حدادی درباره صدابردار و تعامل با گروه تولید صحبت می‌کند. علاوه بر این، ریچارد کینگ در کارگاه تجربه نردبان توصیه‌هایی به طراحان صدای تازه کار دارد.

معرفی فیلم مستند درباره صدا در سینما،‌ مستند خلاق با حضور حانیه یوسفیان و پیشنهاد کتاب صدا و صدابرداری نوشته فتحعلی روشن از دیگر بخش‌های برنامه نردبان است.

نردبان مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

چهل‌تیکه میزبانی متفاوت

محمد احسانی مدیر شبکه و مرتضی جاسبی مدیر گروه تولید شبکه نسیم از استودیو چهل تیکه بازدید و با عوامل برنامه دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار ضمن گفتگوی مدیران شبکه با عوامل تولید، از تلاش تیم چهل تیکه برای تدارک و پخش سری پنجم این مجموعه قدردانی شد.

احسانی با اشاره به علاقمندان و مخاطبان خاص چهل تیکه ، ماموریت این برنامه را در راستای تکریم پیشکسوتان و انتقال حال خوب دهه های گذشته از وظایف مهم رسانه عنوان کرد و چهل تیکه را در انجام این رسالت مهم در تلویزیون موفق ارزیابی کرد.
وی در ادامه گفتگو با عوامل افزود: جذب مخاطب نسل جدید برای این محتوا پیچیدگی و ظرافت خاصی دارد که گروه تولید باید با ایجاد تنوع و ایده های نو، ضمن حفظ مخاطب پیگیر، متوجه سلایق و نگاه های دیگر هم باشد.

‏‎تهیه کننده برنامه با اشاره به فرایند خاص تولید گفت: حضور متمایز میهمانان در این برنامه نسبت به سایر برنامه های تلویزیون، چهل تیکه را متفاوت کرده و خاطراتی که در این مسیر مرور می‌شود غالبا باعث شگفتی انان شده و از این رو تلاشمان برای دریافت ونمایش بهترین خاطره ها دو چندان و با حساسیت ویژه ای بوده است که در این فصل ضمن حفظ روال گذشته با تنوع بیشتر میهمانان از اهالی ورزش، فوتبالیست ها، کشتی گیران و… سعی شد سلایق بیشتری را پوشش دهیم.
حاتمی در ادامه افزود: در این سری تلاش داشتیم فضای مثبت بیشتری برای میهمانان ایجاد کنیم تا خاطرات نگفته و یا کمتر بیان شده را در این محیط بازگو کنند.
وی افزود مدعوین اغلب از دنبال کنندگان برنامه در فصل های قبل بودند که احساساتی که در خصوص ایتم ها بروز دادند از ویژگی ها و نکات بسیار جالب در فرایند ضبط برنامه بود‏‎
‏‎در این دیدار محمد رضا علیمردانی که در این فصل مشابه گذشته اجرای برنامه را بر عهده داشته، گفت: تجربه فصول پیشین به هدایت این سری کمک ویژه ای کرده است.

فصل جدید چهل تیکه از ۲۶ آبان به تهیه کنندگی الهام حاتمی روی آنتن نسیم آمده و روزهای چهارشنبه تا جمعه ساعت۲۱ از شبکه نسبم پخش می شود و سه شنبه قسمت های هفته قبل مرور خواهد شد.

مثبت دست‌فرمونی‌ها میزبان یکی از ساکنان کلبه عموپورنگ می‌شوند

مثبت دست‌فرمون با اجرا و کارگردانی حامد تهرانی و تهیه‌کنندگی محمود محمودی امروز روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

مهمان جدیدترین قسمت مثبت دست فرمون ابراهیم شفیعی دوبلور و بازیگر طنز تلویزیون است که درحال حاضر کلبه عموپورنگ با بازی او از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

مثبت دست فرمون به همراه آیتم‌های متفاوت میزبان چهره‌های شناخته شده‌ای است که در پیست مسابقه بزرگ دست فرمون با چالش‌های تازه‌ای رو به رو می‌شوند.

در این برنامه مهمانان حامد تهرانی شبی دست فرمونی را در پیست مسابقه تجربه می‌کنند و مهمان جدیدترین قسمت مثبت دست فرمون قرار است به شکل متفاوتی تا استودیو این مسابقه همراهی شود و لحظات هیجان انگیزی را پشت سر بگذارد.

روایت حال و هوای شرکت‌کنندگان و گروه‌های حاضر در مسابقه نیز از دیگر بخش‌های مختلف این برنامه است.

مثبت دست فرمون جمعه شب‌ها ساعت ۱۹ آنتن شبکه نسیم را در اختیار دارد و بازپخش آن روز بعد ساعت ۳۰ دقیقه بامداد، ۷ و ۱۳ پخش می‌شود.

این برنامه قرار است لحظات متفاوتی را در پیست دست فرمون رقم بزند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار