وی با تاکید بر توجه اثر به تاریخچه و روند ورود شیرینی به ایران و گسترش آن در کشور، افزود: شیرینی، کیک و… از جمله محصولاتی است که ما همه روزه با آن سر و کار داریم و در غم و شادی خود از آنها استفاده می‌کنیم. بنابراین ما در این مستند سعی کرده ایم بر تاریخچه‌ای این محصول  تمرکز کرده و به آن بپردازیم.

مهران‌پور در ادامه بیان کرد: چگونگی ورود برخی شیرینی‌ها به ایران، روند گسترش شیرینی‌فروشی‌ها و قنادی‌ها در ایران از دیگر مواردی است که در این مستند به آنها پرداخته شده است. همچنین تلاش شده نمایی از کلک‌هایی که برخی از قنادی‌ها در کارهایشان از آنها استفاده می‌کنند را نیز به نمایش بگذاریم. البته که این موضوع برای همه صدق نمی‌کند چرا که  از قدیم مرام‌نامه‌هایی وجود داشته که و بر مبنای آن عمل کرده اند که ما به این وجه موضوع نیز پرداخته‌ایم.

کارگردان مستند «شیرینی فروش» در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اینکه حضور در جشنواره سینما حقیقت تا چه اندازه موجب دیده شدن آثار می‌شود اظهار داشت: جشنواره سینما حقیقت یکی از اولین و همچنین بهترین جشنواره‌های سینمای مستند ایران بوده که حضور در آن برای هر مستندسازی امتیازی بالا به شمار می‌آید. در واقع هر کسی که مستندش به این جشنواره راه پیدا کند، باتوجه به اعتبار جشنواره می‌تواند در جشنواره‌های معتبر دیگری نیز حضور پیدا کند. بنابراین وارد شدن به این رویداد جای خوشحالی دارد.

این مستندساز همچنین درباره اینکه پیش‌بینی‌اش از دیده شدن فیلم در کدام بخش جشنواره است، تاکید کرد: همانطور که خیلی به این فکر نمی‌کردم که مستندم در جشنواره پذیرفته شود، اکنون نیز خیلی به این فکر نمی‌کنم که برای کاندید و برگزیده شدن شانس داشته باشم. در واقع وقتی شما به این موضوع فکر نمی‌کنید، خوشحالی آن خیلی بیشتر است.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» ۱۸ تا ۲۵ آذرماه به دبیری محمد حمیدی مقدم برگزار می‌شود.

منبع: سوره سینما