دبیر و سخنگوی شورای صنفی نمایش و تهیه‌کننده سینما درباره چشم‌انداز چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: سینما در دو سال گذشته درگیر شیوع بیماری کرونا شده ولی از نیمه دوم امسال خودش را پیدا کرد و دوباره مخاطبان را به سینماها بازگرداند. چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر را می‌توانیم به‌عنوان برآیند دوره‌های گذشته بدانیم و هرآنچه در این سال‌ها بوده و هست، در این دوره ارائه می‌شود.

تهیه‌کننده «روز واقعه»، «بوتیک» و «هم نفس» آینده سینمای ایران را روشن دانست و افزود: در این دوره از جشنواره به‌خاطر تغییر نگرش سازمان سینمایی، شاهد تغییراتی خواهیم بود که امیدوارکننده است ضمن آن که همه ما به این نتیجه رسیده‌ایم که می‌توانیم به فیلمسازان نسل جوان امیدوار باشیم و باید از آنها حمایت کنیم.

شایسته درباره گام دوم سینما و توجه به تقویت زیرساخت‌ها و تجهیز کردن ابزارهای سینمایی و سالن سینماها در راهبردهای جدید سازمان سینمایی، گفت: این به‌روزرسانی باید شامل تجهیز استودیوهای صدا، سالن‌های سینما و فیلم‌های سینمایی باشد. طبق صحبت‌های محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، هرچقدر این تجهیزات با علم روز سینما هم‌سو باشد، به هدف نهایی که این سیاست‌گذاری برایش شکل‌گرفته، نزدیک می‌شویم.

او در پایان با اشاره به اینکه بنیان سینمای ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس تولید اثر هنری بر بستر یک سینمای سالم بنا شده، گفت: در صحبتی که با آقای خزاعی داشتم به این موضوع اشاره کردم که در سینمای ایران به‌هیچ‌وجه فیلم سخیف و مبتذل نداریم و تنها باید کمی روی ارتقای محتوای کارهای کمدی تمرکز کنیم تا مشکلات موجود در برخی ازاین‌دست آثار حل شود.

منبع: سوره سینما