رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

مستند «بدون مرز» به کارگردانی علیرضا رحیم طهرانی درباره مشکلات افغان‌های مهاجر و ارتباط بدون مرز با آنهاست. مستند «بدون مرز» به تهیه‌کنندگی محمدحسن موحدی و کارگردانی علیرضا رحیم طهرانی، روایتی از جهاد فرا مرزی در خصوص مهاجرین افغانستان است. این مستند که مراحل تولید آن به پایان رسیده، روایتگر وضیعت افغان‌هایی است که به دلیل بحران سیاسی […]

مستند «بدون مرز» به کارگردانی علیرضا رحیم طهرانی درباره مشکلات افغان‌های مهاجر و ارتباط بدون مرز با آنهاست.
مستند «بدون مرز» به تهیه‌کنندگی محمدحسن موحدی و کارگردانی علیرضا رحیم طهرانی، روایتی از جهاد فرا مرزی در خصوص مهاجرین افغانستان است.
این مستند که مراحل تولید آن به پایان رسیده، روایتگر وضیعت افغان‌هایی است که به دلیل بحران سیاسی پیش آمده در کشور خود به سمت مرز‌های کشورمان آمده اند.
این سفر مشکلات زیادی برای افغان‌ها به همراه دارد، اما جهادگران بدون مرز به کمک آن‌ها می‌آیند. جهادگرانی که شوق زیارت حسینی و پیاده‌روی اربعین را داشته اما با شعور حسینی خود را تا مرز‌های شرقی کشور می‌رسانند.
علیرضا رحیم‌طهرانی درباره این مستند گفت: باتوجه به اینکه این نخستین تجربه کارگردانی من در بخش مستند است، فراز و نشیب‌های بسیاری در حین تولید سر راهم قرار گرفت اما علاقه درونی باعث شده که با انگیزه بیشتر برای این کار وقت بگذارم.
وی ادامه داد: دلیل پرداختنم به این موضوع این بود که خبرهای زیادی از افغانستان را می شنیدم، در همان روزها راهپیمایی اربعین هم در حال برگزاری بود. اربعینی که به دلیل محدودیت‌های کرونایی باعث شده بود بسیاری از موکب‌داران و زائران از پیاده‌روی جا بمانند. وجود گروهی در شرق کشور برای ارائه خدمات به افغان‌ها مرا سمت کار روی این موضوع سوق داد.
رحیم‌طهرانی ادامه داد: افراد بسیاری با دین و مذهب مشترک ایرانی‌ها در افغانستان وجود دارند که محدودیت‌های سیاسی و اجتماعی موجب دور ماندن آن‌ها از ما شده است. اگر بتوانیم با ملت‌های دیگر با وجود تفاوت‌های فرهنگی بدون مرز ارتباط برقرار کنیم، می‌توانیم امت واحده را تشکیل دهیم.
مستند «بدون مرز» به زودی از شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار