رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April

مستند «استخوان‌های شکسته» که در بخش مسابقه بین‌الملل نمایش داده می‌شود درباره انقراض آهوها در جزیره هرمز است. به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی،  مستند «استخوان‌های شکسته» ساخته علیرضا معماریانی در بخش مسابقه بین‌الملل نمایش داده می‌شود. احسان مفیدی درباره این فیلم نوشته […]

مستند «استخوان‌های شکسته» که در بخش مسابقه بین‌الملل نمایش داده می‌شود درباره انقراض آهوها در جزیره هرمز است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی،  مستند «استخوان‌های شکسته» ساخته علیرضا معماریانی در بخش مسابقه بین‌الملل نمایش داده می‌شود. احسان مفیدی درباره این فیلم نوشته است: «مسئله محیط زیست است. مسئله حیات وحش است. مسئله‌ آهوهای جزیر‌ه‌ هرمز است که تا سال ۹۷ فقط ۴۰ تا از آن‌ها باقی مانده بودند و الان نمی دانیم چه بر سرشان آمده …
عبداله رنجبری، یک مغازه‌ ساده‌ کفش فروشی در جزیره دارد و همانجا دست و پای شکسته را مداوا می‌کند. صبح‌ها به دریا می‌رود و رزق خود را از خلیج فارس بر می‌دارد و عصرها برای آهوهای هرمز غذا می‌برد. همه‌ی فکر و ذکر عبداله همین آهوها هستند. آهوهایی که هر روز چندتایشان تصادف می‌کنند یا به خاطر خوردن زباله‌های توریست‌ها از بین می‌روند.
علیرضا معماریانی با به تصویر کشیدن تلاش‌های شبانه روزی عبدلله و دوستانش سعی دارد خود تکه ای از این پازل باشد و یک فیلم آگاهی بخش درباره‌ آنچه در هرمز در حال رخ دادن است بسازد. روایت فیلم ساده و روان است و بدون پیچیدگی اصل مسئله را می‌گوید، اگر این تلاش‌ها نباشند، اگر مجسمه‌هایی از استخوان‌های آهوها نسازیم، اگر نقاشی‌های دیواری و دیوارنوشته‌ها نباشند، اگر نمایشگاه و گالری برگزار نکنیم، اگر تمام تلاشمان را برای حفظ آنچه داریم انجام ندهیم، جواب فردا را چه خواهیم داد؟
فیلم در واقع شاهد تلاش کسی استکه هرچند در چشمان آهویی که استخوان‌هایش شکسته و آخرین نفس‌هایش را می‌کشد نگاه می‌کند و کاری از دستش بر نمی‌آید اما هنوز امیدش را از دست نداده و با همان استخوان‌ها سعی دارد قدمی برای هوشیار کردن دیگران بردارد.
مستند «استخوان‌های شکسته» هرچند به لحاظ فنی خاص نباشد اما آنچه‌ را که می‌خواسته بگوید، رک و عیان به مخاطب خود منتقل می‌کند و امید دارد اگر آن‌ها روزی مسافر جزیره‌ی هرمز شدند، بیشتر نگران آهوهای هرمزی باشند.»

منبع: اعتمادآنلاین

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار