رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

در پنجمین روز از اکران فیلم‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» امروز دوشنبه ۲۲ آذرماه در پردیس سینمایی چارسو، ۲۷ مستند نمایش داده می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، امروز دوشنبه ۲۲ آذر‌ماه، پنج سالن پردیس سینمایی چارسو با اکران آثار راه‌یافته به پانزدهمین […]

در پنجمین روز از اکران فیلم‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» امروز دوشنبه ۲۲ آذرماه در پردیس سینمایی چارسو، ۲۷ مستند نمایش داده می‌شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، امروز دوشنبه ۲۲ آذر‌ماه، پنج سالن پردیس سینمایی چارسو با اکران آثار راه‌یافته به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، میزبان علاقه‌مندان به سینمای مستند است.
براساس جدول اکران فیلم‌ها در روز پنجم جشنواره، سالن شماره یک چارسو از ساعت ۱۴ تا ۲۲ میزبان اکران فیلم‌های بخش «بلند» مسابقه ملی، یعنی ساعت ۱۴ تا ۱۶ اکران فیلم «برف‌گیر» به کارگردانی مشترک کیارش اشراقی و مرتضی قاضیان، ساعت ۱۶ تا ۱۸ اکران فیلم «آن مرد با اتوبوس آمد» به کارگردانی نیما مهدیان، ساعت ۱۸ تا ۲۰ اکران فیلم «ساموئل خاچیکیان؛ یک گفت‌و‌گو» به کارگردانی امید نجوان ساعت ۲۰ تا ۲۲ اکران فیلم «هیچکس منتظرت نیست» به کارگردانی محسن اسلام‌زاده اسکستانی است.
سالن شماره پنج نیز از ساعت ۱۴ تا ۲۲ در چهار سانس میزبان اکران فیلم‌های مستند پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» است. در این سالن از ساعت ۱۴ تا ۱۶، ۲ فیلم «ناقوس دریا» به کارگردانی محسن شیرزایی و «برایمان بمان» به کارگردانی سمیه کریمی در بخش «نیمه بلند» مسابقه ملی روی پرده می‌روند. همچنین سالن شماره پنج ساعت ۱۶ تا ۱۸ میزبان سه فیلم «بوی مادر، بوی دریا» به کارگردانی رضا محمدپور نوروزبلاغی، «یخچال‌های سنتی ایران» اثر مهدی احمدی و «خون‌ریزی» ساخته محمد خوشدل‌فر در بخش «کوتاه» مسابقه ملی است.
ساعت ۱۸ تا ۲۰ نیز ۲ فیلم مستند «آقای صیاد را ول کنید!» به کارگردانی مریم ملک‌مختار، «احمد» اثر اعظم مرادی بخش «نیمه بلند» مسابقه ملی روی پرده سالن شماره پنج پردیس سینمایی چارسو می‌رود. همچنین فیلم مستند «آن مرد دیگر در را باز نکرد» به کارگرانی سید هادی موسوی از ساعت ۲۰ تا ۲۲ در بخش «نمایش ویژه» مسابقه ملی جشنواره «سینماحقیقت» روی پرده این سالن می‌رود.
سالن شماره سه امروز ۲۲ آذرماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ میزبان اکران فیلم «نمی‌ترسیم» ساخته مانوئل فرانچینی از کشور ایتالیا در بخش جنبی «روزگار ما بین‌الملل» خواهد بود. همچنین فیلم «چرخ» از مغولستان که در بخش «نیمه بلند بین‌الملل» جشنواره «سینماحقیقت» حضور دارد، ساعت ۱۶ تا ۱۸ روی پرده این سالن می‌روند.
فیلم «خواستگاه» ساخته پدرو فیلیپ مارکز در بخش «آینه یک جشنواره» که به نمایش برترین آثار جشنواره لیسبون پرتغال اختصاص دارد، ساعت ۱۸ تا ۲۰ و ۲ فیلم «کهنه سرباز» ساخته جابر مطهری‌زاده، «معمای رضا» به کارگردانی سید رضا حسینی از بخش «شهید آوینی» مسابقه ملی در سالن شماره سه پردیس سینمایی چارسو به نمایش درمی‌آیند.
فیلم‌های «بیشتر تلاش کن!» از آمریکا ساعت ۱۴ تا ۱۶، «رودخانه» از استرالیا ساعت ۱۶ تا ۱۸ که در بخش «بلند» مسابقه بین‌الملل حضور دارند، فیلم «جانگو و جانگو- سرژیو کوربوچی» ساخته لوکا رئا از کشور ایتالیا که در بخش «پرتره» بین‌الملل شرکت دارد ساعت ۱۸ تا ۲۰ و فیلم «صبایا» از سوئد حاضر در بخش «نمایش ویژه» بین‌الملل در سالن شماره چهار پردیس سینمایی چارسو به نمایش در می‌آیند.

همچنین سالن شماره ۲ پردیس سینمایی چارسو در روز پنجم از پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» از ساعت ۱۴ تا ۱۶ چهار فیلم «نظیفه» به کارگردانی محمد صفا، «پرده» اثر ایمان بهروزی، «از پشت شیشه‌ها» ساخته امیر اخوان و «ریشه‌ها» به کارگردانی محمد حسنی، همچنین از ساعت ۱۶ تا ۱۸، ۲ فیلم «در قرنطینه» ساخته حجت‌الله عدالت‌پناه و «کرونا و من؛ نه روایت تصویری» که کار گروهی‌ است و همگی در بخش «کرونا» حضور دارند را به نمایش در می‌آورد.
همچنین ۲ سانس ۱۸ تا ۲۰ و ۲۰ تا ۲۲ سالن شماره ۲ پردیس سینمایی چارسو به نمایش فیلم‌های پر مخاطب روز جشنواره اختصاص دارند. پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۸ آذرماه آغاز شده و تا ۲۵ آذرماه  ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار