رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

مستند «نان با طعم خاک» به کارگردانی هیمن آلانی درباره عشق به خاک و ضرورت توجه و مهر به آن است. به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در ادامه رویداد «فیلم خبر»، مستند «نان با طعم خاک» به کارگردانی هیمن آلانی معرفی و بررسی شد. آلانی گفت: من از […]

مستند «نان با طعم خاک» به کارگردانی هیمن آلانی درباره عشق به خاک و ضرورت توجه و مهر به آن است.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در ادامه رویداد «فیلم خبر»، مستند «نان با طعم خاک» به کارگردانی هیمن آلانی معرفی و بررسی شد.
آلانی گفت: من از شروع کار فیلمسازی‌ام در سفر هستم و کل ایران را گشته‌ام. خاک از کودکی برای من حائز اهمیت بود و فکر می‌کنم هیچ‌گاه از بین نمی‌رود. در دنیا هرچیزی می‌تواند نابود شود اما خاک منزلگاهی ابدی است که حتی لمس کردنش نیز آرامشی درونی را پدید می‌آورد.
او گفت: جزیره هرمز که در مستند آن را روایت می‌کنم در نظرم بسیار جذاب بود. ما به جزیره هرمز رفته و مسئله خاک در آن را با نگاهی شاعرانه بررسی کردیم و درباره فروش آن نیز توضیحاتی را ارائه دادیم. نگاه من به زندگی بسیار ساده و روان است و در مستند نیز همین نگاه ساده را تصویر می‌کنم.
این کارگردان ادامه داد: گوشه گوشه ایران پاره تن من است و همیشه این دغدغه حس خاک و مرز را دارم و به‌نظرم اگر در آفریقا هم فیلم بسازم دوست دارم بسیار مفید باشد. به قول خورخه لوئیس بورخس تا جایی که به زیبایی مربوط نیست چشمان من نمی‌بیند. من هم همین‌گونه فکر می‌کنم.
او در پایان گفت: امیدوارم مخاطبان از تماشای مستند لذت ببرند. من تنها این مستند را نساختم و این فیلم ماحصل تلاش یک تیم است.
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۸ آذرماه تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار