رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور‌ در جشنواره سینما حقیقت، سینمای مستند را راهی برای تسریع در حل معضلات اجتماعی دانست. به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته (شنبه ۲۰ آذر) در پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت حاضر شد و به […]

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور‌ در جشنواره سینما حقیقت، سینمای مستند را راهی برای تسریع در حل معضلات اجتماعی دانست.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته (شنبه ۲۰ آذر) در پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت حاضر شد و به تماشای فیلم مستند «آن شب» به کارگردانی مینا قاسمی‌زواره نشست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره دلیل حضورش در جشنواره گفت: شنیدم که یک مستند بسیار خوب درباره دروازه‌غار ساخته شده است. ما هم مشغول رسیدگی به مسائل دو هزار و ۲۰ محله مشکل‌دار در سطح کشور هستیم که مشکلاتی شبیه به دروازه‌غار دارند. به همین دلیل موضوع این مستند به نظرم قابل اعتنا بود و آمدم تا از نزدیک در جریان ماجرا باشم و ای موضوع زمینه‌ای شود که بعدها بتوانیم تفاوت این محلات را به تصویر بکشیم و کاری انجام دهیم تا شرایط این افراد که تعدادشان به ۲۰ میلیون نفر می‌رسد بهبود پیدا کند.

او درباره تاثیرگذاری مستندها در رسیدگی به مشکلات گفت: موارد بسیاری پیش‌آمده که با تماشای مستند به دنبال راه حل ماجرا گشتیم. خوبی مستند در این است که یک پژوهشگر کارهای تحقیقی را انجام می‌دهد و ما کاری که نیاز به پروسه طولانی دارد در مدت کوتاهی تماشا می‌کنیم و می‌توانیم برای رسیدگی به موضوع سریع‌تر اقدام کنیم. حتی گاهی پیش آمده که از خود مستندساز هم کمک گرفتیم. در دوره شهید رجایی که من برای اولین‌بار نماینده بودم، نمونه این کار را در بهسازی روستاها انجام دادیم. در همدان روستای ده‌پیاز را انتخاب کردیم، مستندساز آمد همه مسائل و مشکلات روستا را پیدا کرد و ما به معضلات آن رسیدگی کردیم. این یکی از بارزترین نمونه‌های کارکرد مستند است.

آقا محمدی درباره برگزاری جشنواره به صورت فیزیکی گفت: از اینکه جشنواره سینماحقیقت به صورت حضوری برگزار شد، بسیار استقبال می‌کنم چون همین موضوع باعث می‌شود که هم مردم و هم وضعیت سینما حس و حال بهتری پیدا می‌کند.

او درباره ضرورت برگزاری جشنواره سینما حقیقت برای مردم و مسئولین گفت: برگزاری این جشنواره سینماحقیقت بسیار مهم است، هرچه قدر ما این مسائل را کنکاش کنیم و به دور از تبلیغات و سوگیری‌ها علیه یا نفع دولت به معضلات رسیدگی کنیم. آثار زیادی تولید می‌شود اما بسیاری از اوقات فرد سازنده یک سوگیری‌هایی دارد. اما نگاه ما سوگیرانه نیست، قرار است به مشکلات رسیدگی کنیم و راه‌حل‌های ممکن را هم عملی کنیم.
این شخصیت سیاسی درباره زمان حل مشکلات مناطق آسیب‌دیده کشور گفت: نمی‌توانیم بگوییم مسائل نقاط آسیب دیده شهر قرار است به زودی حل شود. برای حل این معضلات به یک نگاه منطقی نیاز است تا با گذشت زمان، این مشکلات بررسی شود. گاهی اوقات راهی برای پیشگیری وجود دارد باید تلاش کنیم ببینیم اگر بخشی از این موضوعات با پیشگیری انجام می‌شود، حتما این کار را انجام دهیم و اگر راهی نبود، سراغ درمان برویم.»
پانزدهمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۸ آذرماه شروع شده تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار