رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مستند «شرق وحشی» به کارگردانی مجتبی اسماعیل‌زاده نگاهی تازه به گل‌محمد قهرمان اصلی رمان محبوب «کلیدر» است. به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، رهبر قنبری در ادامه رویداد «فیلم خبر» مستند «شرق وحشی» ساخته مجتبی اسماعیل‌زاده را معرفی و بررسی کرد. اسماعیل زاده […]

مستند «شرق وحشی» به کارگردانی مجتبی اسماعیل‌زاده نگاهی تازه به گل‌محمد قهرمان اصلی رمان محبوب «کلیدر» است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، رهبر قنبری در ادامه رویداد «فیلم خبر» مستند «شرق وحشی» ساخته مجتبی اسماعیل‌زاده را معرفی و بررسی کرد.
اسماعیل زاده گفت: مستقیم‌ترین آدرسی که می‌توان به مخاطبان این فیلم داد، گل محمدِ کلمیشی، قهرمان رمان «کلیدر» محمود دولت‌آبادی است. این فیلم در بطن خود به دنبال پیدا کردن سرگذشتی حقیقی از آدم‌های داستان «کلیدر» و گل محمد است.

او درباره این اثر گفت: هنگام ساخت این مستند، محمود دولت آبادی به من گفت که پسرم من هر حرفی درباره «کلیدر» داشته‌ام را بیان کرده و دیگر حرف جدیدی ندارم. متاسفانه رمان «کلیدر» را نخوانده‌ام، اما گل محمد که کاراکتر اصلی این قصه است را از ترانه‌ای محلی می‌شناسم و برایم سوال ایجاد شده بود که او واقعا چه کسی است.
اسماعیل زاده گفت: هنوز که هنوز است مردم دو دسته هستند کسانی که گل محمد را یاغی می‌دانند و کسانی که او را قهرمان می‌پندارند. باید بگویم که برای مردم سبزوار ماجرای گل‌محمد پر از افسانه‌ شده و روایت قطعی درخصوص او وجود ندارد. هدف من این بود که طوری گزارش‌ها را کنار هم بگذارم که آن چه را که فهمیدم را به خوبی به بیننده منتقل کنم.
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۸ آذرماه شروع شده و تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار