رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

یک فیلم کوتاه درباره سالمندان که به مدد انتخاب متفاوت سوژه ها و سوالات مطروح شده از آنها تا حد قابل قبولی موفق می شود مخاطب را با آنان و به طبع آن، با فیلم همراه کند. فیلمی کوچک و جمع و جور که تاثیرش را به اندازه خود باقی می گذارد و در رجعت […]

یک فیلم کوتاه درباره سالمندان که به مدد انتخاب متفاوت سوژه ها و سوالات مطروح شده از آنها تا حد قابل قبولی موفق می شود مخاطب را با آنان و به طبع آن، با فیلم همراه کند. فیلمی کوچک و جمع و جور که تاثیرش را به اندازه خود باقی می گذارد و در رجعت پایانی به خانه سالمندان و سراغ گرفتن از سوژه هایی که چند دقیقه ای با آنها آشنا شده بودیم باعث می شود تا تلنگری جدی به روح و روان ما وارد شود. درست نقطه عکس آنچه که فرزندان پدر و مادرهای فیلم از زبان راوی/فیلمساز روایت کرده اند.
آشیانه خالی از حیث فرم و سینمایی فیلم ساده ای است و فیلمساز بر مبنای سوژه اش سعی نموده تا بستری متعارف را برای روایت این اثر مستند برگزیند، قاب بندی هایی استاندارد و قطع هایی به هنگام و حتی پرداختن به برخی مسائل حاشیه ای، همگی جزئی از اجزای این فیلم مستند کوتاه را در بر می گیرد تا راه را برای بیان مفهوم عمیق خود یعنی به فراموشی نسپردن والدین هموار سازد.

سینماخانه / حمید عبدالحسینی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار