رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

مدیرعامل موسسه سینمایی جانبازان معتقد است هیچ موضوعی به تنهایی نمی‌تواند به موفقیت فیلمی بیانجامد و مجموعه عوامل را در تحلیل آثار شاخص باید لحاظ کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مدیرعامل موسسه سینمایی جانبازان که در پردیس سینمایی چارسو حضور داشت […]

مدیرعامل موسسه سینمایی جانبازان معتقد است هیچ موضوعی به تنهایی نمی‌تواند به موفقیت فیلمی بیانجامد و مجموعه عوامل را در تحلیل آثار شاخص باید لحاظ کرد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مدیرعامل موسسه سینمایی جانبازان که در پردیس سینمایی چارسو حضور داشت گفت: هیچ سوژه فیلمی به تنهایی نمی‌تواند به موفقیت برسد، پس باید تمام عوامل تاثیرگذار در به موفقیت رسیدن فیلم را بررسی و تحلیل کنیم.
علیرضا سربخش کارشناس فرهنگی، مدیرعامل موسسه سینمایی جانبازان و از اعضای هیات منصفه مطبوعات در حاشیه حضور در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» درباره حال و هوای این دوره  از جشنواره گفت: نمی‌توانم به شکل منصفانه و نهایی درباره فیلم‌های حاضر در جشنواره قضاوت کنم. بعضی از آن‌ها به خوبی روایت می‌شوند و تلاش و کوشش را به نمایش می‌گذارند و برخی دیگر سیاه‌نمایی می‌کنند.
او تاکید کرد: کارگردان‌ها به کپی‌برداری از یکدیگر پرداخته‌اند و تفکر و اندیشه کمبود اصلی سینمای ما به‌شمار می‌رود، من با دیدن فیلم‌ها به سراغ این مساله می‌روم. کارگردانی و روایت در فیلمی مهم و امتیاز است که بتواند از تکرار و ظواهر دوری کرده به درون شخصیت‌ها نزدیک شود. سینمایی دارای ارزش است که کارگردانش نگاه منحصر به فرد خود را داشته باشد.
سربخش در پایان تصریح کرد: گمشده‌ سینمای ایران، تفکر و نگاه خالص است. کپی برداری از بزرگان سینمای داستانی و مستند توسط نسل تازه در آینده، سینمای ما را نحیف خواهد کرد.

پانزدهمین بین المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۸ آذرماه شروع شده و تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار