رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

عاطفه تیموری هنرمند جوان عرصه هنرهای نمایشی است که با او به گفتگوی کوتاهی پرداختیم. شرح این گفتگو را می توانید را مطالعه فرمایید: از کجا و چطور به بازیگری علاقمند شدید؟ من از کودکی به این حرفه علاقه و انگیزه غیر قابل تصوری به آن داشتم و با تلاش، همت، پشتکار جدی و پشتوانه […]

عاطفه تیموری هنرمند جوان عرصه هنرهای نمایشی است که با او به گفتگوی کوتاهی پرداختیم. شرح این گفتگو را می توانید را مطالعه فرمایید:

از کجا و چطور به بازیگری علاقمند شدید؟

من از کودکی به این حرفه علاقه و انگیزه غیر قابل تصوری به آن داشتم و با تلاش، همت، پشتکار جدی و پشتوانه خانواده وارد عرصه نقش آفرینی گردیدم. چون به خودم ایمان داشتم؛ چرا که دوره های تخصصی آموزش حرفه ای بازیگری را در حضور استادان خلاق و بزرگان سینما تعلیم دیده ام و بی نهایت به خود باوری رسیدم و میل خودم را نسبت به این شاخه تخصصی هنر روز به روز با تمرین و دشواری های خودش افزایش می دهم چرا که در این حوزه همواره باید آموخت و هیچ انتهایی وجود ندارد.

شیوه مطلوب بازیگری ازنظر شما به چه صورتی است؟

اولین مرحله بازیگری داستان گویی است. درست است که کیفیت بازی شما مهم است اما یک داستان کلیشه ای و غیر استاندارد ممکن است تمام تلاش های شما را بر باد بدهد و اینکه یک ایده خوب این است که اجرایی سرگرم کننده داشته باشید. این شاید از یک اجرای عمیق فلسفی تأثیر بیشتری داشته باشد. با این کار مخاطبین، داوران جشنواره ها و هر بیننده دیگری عاشق تماشای بازی شما خواهند شد. البته باید توجه داشته باشیم که سرگرم کننده بودن با لوده بودن تفاوت بسیار دارد. باید خود را بشناسید و مطمئن شوید که نقشی که انتخاب می کنید متناسب با سن و از نظر جسمی نزدیک به شما باشد. این شاید ایده خوبی نباشد که یک جوان ۲۵ ساله در حال بازی یک پیرمرد ۷۰ ساله باشد.

چه توصیه ای به جوانانی که مثل شما به هنر سینما علاقمند دارید؟

فقط عشق، باید نسبت به کاری که می‌کنند عاشق باشند و ‌یک کالای بی کیفیت فرهنگی به تماشا و ذهن مردم ارائه ندهند. اینگونه است که کارش به دل مخاطب می‌نشیند. خیلی‌ها به من پیشنهاد کار با هزینه های زیاد می‌دهند اما من می‌گویم بنده کسی نیستم و باید ایده‌ها و افکار خودم را پیاده کنم.

از فعالیت های خود در این عرصه بفرمایید؟

سریال نمایش خانگی خواب زده، سریال تلویزیونی زیر خاکی، پروژه سینمایی گافتاب، فیلم کوتاه دیه و…

حرف پایانی ؟

زندگی هر چقدر هم که بد و سخت به نظر برسد، همیشه کاری هست که بشود انجام داد و در آن موفق بود. تا زمانی که زندگی هست امید هم هست و سینما گستره آن چیزهایی است که توضیح ناپذیرند و هنرمند کودکی است در افسانه های زیبا که قطرات اشک او دانه های مروارید است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار