رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

مدیرعامل پلتفرم هاشور معتقد است همکاری با «سینماحقیقت» به توسعه مخاطبان سینمای مستند منجر خواهد شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فرزاد آذری‌پور مدیرعامل پلتفرم هاشور با حضور در پردیس سینمایی چارسو درباره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» و همکاری با این رویداد سینمای مستند […]

مدیرعامل پلتفرم هاشور معتقد است همکاری با «سینماحقیقت» به توسعه مخاطبان سینمای مستند منجر خواهد شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فرزاد آذری‌پور مدیرعامل پلتفرم هاشور با حضور در پردیس سینمایی چارسو درباره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» و همکاری با این رویداد سینمای مستند گفت: از ابتدای شروع فعالیت خود در هاشور که ۴ سال قبل بود، سینماحقیقت را دنبال می‌کردیم و سه سال پیش به صورت فیزیکی در جشنواره حضور داشتیم. سال گذشته که شرایط کرونایی شد، همکاری خود با جشنواره را آغاز کردیم و به شکل مجازی کنار جشنواره بودیم.

وی با بیان اینکه امسال، سال دومی است که کنار جشنواره هستیم، عنوان کرد: از همکاری با جشنواره سینماحقیقت خیلی خوشحالیم و در حال رفتن به سمتی هستیم که این همکاری را توسعه دهیم. امیدوارم در این همکاری بخش خصوصی در کنار مرکز گسترش کمک کند تا آثار مستند بیش از پیش دیده شوند تا سینمای مستند به بهترین شکل ممکن مسیر رو به جلوی خود را طی کند.

مدیرعامل پلتفرم هاشور همچنین درباره فعالیت‌های این پلتفرم در راستای حمایت از سینمای مستقل و آلترناتیو توضیح داد: ایده ما در هاشور از ابتدا بر اساس این نکته بود که در واقع فضای خالی که وجود دارد را پر کنیم. یعنی وقتی ما آمدیم، پلتفرم‌های مختلفی که در حوزه تجاری کار می‌کنند بودند و خیلی خوب کار می‌کردند. بنابراین نیازی نبود که در آن حوزه وارد شویم.

آذری‌پور در ادامه عنوان کرد: ما وارد بخشی شدیم که کمتر روی آن کار شده بود و ایده خودمان بود. حس کردیم در بخش فرهنگی تولیدات می‌شود کارهای بیشتری کرد. بنابراین با تمرکز روی حوزه مستند کار خود را شروع کردیم. در ادامه و به مرور کارهای کوتاه و برخی از کارهای غیر مستند هم به هاشور اضافه شد. البته با این وجود باز در همین حوزه محتوای فرهنگی فعالیت کردیم، چون جدا از علاقه شخصی که به این حوزه داشتیم، تیم ما اصولا تیمی بود که روی این حوزه فعالیت می‌کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این امکان وجود دارد که هاشور به حوزه تهیه‌کنندگی هم وارد شود و از تولید کارهای مستند و تجربی حمایت کند؟ گفت: آرام آرام در حال فکر کردن به این موضوع هم هستیم. بخشی از این موضوع به بحث سرمایه‌گذاری مربوط می‌شود. به هر حال بضاعت این حوزه به صورتی نیست که از طریق خود بتواند هزینه‌های تولید را تامین کند.

مدیرعامل پلتفرم هاشور ضمن تاکید بر این نکته که تولید فعلا جز سیاست‌های هاشور نیست، بیان کرد: فعلا می‌خواهیم همین بخشی که شروع کردیم را ادامه دهیم و هنوز در حال توسعه آن هستیم.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۸ آذرماه شروع شده و تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار