رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
عضو شورای سیاست‌گذاری «سینماحقیقت»:

ارزیابی‌ام از جشنواره امسال مثبت است

عضو شورای سیاست‌گذاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» معتقد است تثبیت دبیران جشنواره‌ها به موفقیت آنها می‌انجامد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، علیرضا حسینی، عضو شورای سیاست‌گذاری این دوره از جشنواره گفت: این روزها در تمامی دنیا دوران پساکرونا را می‌گذرانیم و سالن […]

عضو شورای سیاست‌گذاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» معتقد است تثبیت دبیران جشنواره‌ها به موفقیت آنها می‌انجامد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، علیرضا حسینی، عضو شورای سیاست‌گذاری این دوره از جشنواره گفت: این روزها در تمامی دنیا دوران پساکرونا را می‌گذرانیم و سالن سینماها مجدد بازگشایی شده‌اند و با واکسیناسیون سراسری امکان برگزاری جشنواره به‌صورت فیزیکی هموار شده است. جشنواره «سینماحقیقت» تابع قوانین کشوری است. لذا به این نتیجه رسیدیم که حدود پانزده درصد از جشنواره به صورت حضوری برگزار شود. خوشبختانه استقبال خوبی نیز صورت گرفته است. امیدوار هستم که تا سال بعد و دوره آینده این بیماری به کل ریشه کن شده باشد و همه کنار هم به تماشای آثار بنشینند.

او درباره علت انتخاب این هیات انتخاب و داوری و چگونگی انتهاب آثار در این دوره از جشنواره سینما حقیقت توضیح داد: خط مشی تمامی جشنواره‌های دنیا به این منوال است که انتخاب فیلم‌ها، هیات داوران و شوراها و…. با خود دبیر جشنواره است و دبیر هیاتی را به عنوان شورای مشاوران انتخاب می‌کند که آن‌ها آثاری را برمی‌گزینند و دبیر از میان فهرست آن‌ها با توجه به جهان‌بینی و سیاست جشنواره و شعار آن به لیستی نهایی می‌رسد. درباره انتخاب هیات داوران نیز همین شیوه وجود دارد. اما در ایران انگار دبیران حق و حقوق خود را واگذار کرده‌اند. امسال نظر شورای سیاست‌گذاری اعطای این اختیار به آقای حمیدی مقدم بود اما ایشان امسال هم همانند سال‌های گذشته تصمیم گرفت که برای امر گزینش از هیات انتخاب استفاده کنند.

این عضو شورای سیاست‌گذاری ادامه داد: باید به این نکته نیز اشاره کنم که دبیران جشنواره‌های معتبر جهانی برای چند سال پیاپی ثابت می‌مانند اما در جشنواره‌های ما با تغییر مدیران، دبیران جشنواره‌ها نیز تغییر خواهند کرد. امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش برود که در جشنواره‌های ما نیز چنین اتفاقی رخ دهد و دبیر جشنواره سینماحقیقت برای چند سال متوالی ثابت بماند تا بتواند سیاست‌های جشنواره را در ایران و جهان دنبال کنند.

حسینی بیان کرد: در حوزه سینمای مستند بزرگان زیادی داریم و اهمیت برگزاری بزرگداشت برای این هنرمندان مشخص است و باید مقامشان ارج نهاده شود و کسی که سال های سال در این حوزه کار کرده باید حداقل برای به جای آوردن مراتب قدردانی مورد تجلیل قرار بگیرد. البته خود این هنرمندان تمایلی به این موضوع ندارند اما ما وظیفه داریم که از ایشان تجلیل کنیم و به این موضوع بپردازیم.

این تهیه کننده سینمای مستند گفت: برای برگزاری بزرگداشت ارد عطارپور هم می‌دانم که آقای حمیدی مقدم از سال گذشته پیگیر بودند اما با مخالفت خود آقای عطارپور مواجه شده بودن که درنهایت با درخواست مجدد، قسمت این‌گونه رقم خورد که بزرگداشت او در جشنواره پانزدهم باشد. بیاد بگویم که این هنرمند آثار فاخر بسیاری را در طی سالیان متمادی تولید کرده و همچنین توانسته دانش خود را در اختیار جوانان بگذارد و برای همین حق این هنرمند بزرگ بود که مراسمی برای تجلیلشان برگزار شود.

 او درپایان گفت: تا به این جای کار هم دبیر جشنواره و هم اهالی شورای سیاست‌گذاری و مدیران بسیار راضی هستند. به هر حال اقدامات لازم برای برگزاری فیزیکی جشنواره در کمتر از ده روز انجام گرفت و با پردیس سینمایی چارسو نیز به عنوان خانه جشنواره مذاکرات انجام شد. نکته جالب برای من کثرت آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره بود. خوشبختانه در این دو سال با وجود این ویروس هنرمندان به رسالتشان ادامه داده و آثار مستند خود را تولید کردند.

پانزدهمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۸ آذرماه شروع شده و تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار