رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» امروز سه‌شنبه ۲۳ آذرماه و در ششمین روز از اکران فیلم‌های خود در پردیس سینمایی چارسو، میزبان ۲۲ مستند است. به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، امروز سه‌شنبه ۲۳ آذر‌ماه، پنج سالن پردیس سینمایی چارسو با اکران آثار راه‌یافته به […]

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» امروز سه‌شنبه ۲۳ آذرماه و در ششمین روز از اکران فیلم‌های خود در پردیس سینمایی چارسو، میزبان ۲۲ مستند است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، امروز سه‌شنبه ۲۳ آذر‌ماه، پنج سالن پردیس سینمایی چارسو با اکران آثار راه‌یافته به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، میزبان علاقه‌مندان سینمای مستند است.
براساس جدول اکران فیلم‌ها در روز ششم جشنواره، سالن شماره یک چارسو از ساعت ۱۴ تا ۲۲ میزبان اکران فیلم‌های بخش «بلند» مسابقه ملی، یعنی ساعت ۱۴ تا ۱۶ اکران فیلم «از رنج عاشقی» به کارگردانی علی‌اکبر نوروزپور، ساعت ۱۶ تا ۱۸ اکران فیلم «مشق امشب» به کارگردانی مشترک اشکان نجاتی و مهران نعمت‌الهی، ساعت ۲۰ تا ۲۲ اکران فیلم «پهلوانان نمی‌میرند» به کارگردانی شراره عطاری است.

سالن شماره پنج نیز از ساعت ۱۴ تا ۲۲ در چهار سانس میزبان اکران فیلم‌های مستند پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» است. در این سالن از ساعت ۱۴ تا ۱۶، ۲ فیلم «ماجرای سال آخر» به کارگردانی مهدی جبین‌شناس و «آورتین» به کارگردانی حسن وزیرزاده در بخش «نیمه بلند» مسابقه ملی روی پرده می‌روند. همچنین سالن شماره پنج ساعت ۱۶ تا ۱۸ میزبان چهار فیلم «امیر» به کارگردانی داود میرزابیگی، «پایان زمین» اثر مجتبی شهدادی، «لبخند بزن رزمنده» ساخته میثم بابایی و «امیر، اسماعیل، تقی، جواد» به کارگردانی اردلان عاشوری در بخش «کوتاه» مسابقه ملی است.
ساعت ۱۸ تا ۲۰ نیز ۲ فیلم مستند «تکیه دولت» به کارگردانی علیرضا قاسم‌خان، «زندگی در آرشیو» اثر برهان احمدی بخش «نیمه بلند» مسابقه ملی روی پرده سالن شماره پنج پردیس سینمایی چارسو می‌رود. همچنین فیلم مستند «روزگار گل آقایی» به کارگرانی محمدحسن یادگاری از ساعت ۲۰ تا ۲۲ در بخش «نمایش ویژه» مسابقه ملی جشنواره «سینماحقیقت» روی پرده این سالن می‌رود.
سالن شماره سه امروز ۲۳ آذرماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ میزبان اکران فیلم «ادنا» ساخته اریک روشا از کشور برزیل در بخش جنبی «روزگار ما بین‌الملل» خواهد بود. همچنین فیلم «آلتیمینا» از ایتالیا که در بخش «نیمه بلند بین‌الملل» جشنواره «سینماحقیقت» حضور دارد، ساعت ۱۶ تا ۱۸ روی پرده این سالن می‌روند.
فیلم «انسان جاودان» ساخته خاویر بالیدو والدیویا در بخش «آینه یک جشنواره» که به نمایش برترین آثار جشنواره لیسبون پرتغال اختصاص دارد، ساعت ۱۸ تا ۲۰ و سه فیلم «در جستجوی یک سرباز» ساخته میثم غلامی، «در امتداد خاکریز» به کارگردانی سید رضا حسینی و «پهلوان» اثر مهرداد شعبانی‌نیا از بخش «شهید آوینی» مسابقه ملی در سالن شماره سه پردیس سینمایی چارسو به نمایش درمی‌آیند.
فیلم‌های «کودوکوشی» از ترکیه ساعت ۱۴ تا ۱۶، «مایا» از بریتانیا ساعت ۱۶ تا ۱۸ که در بخش «بلند» مسابقه بین‌الملل حضور دارند، فیلم «اقتصاد» ساخته کارمن لوسمان از کشور آلمان که بخش «روزگار ما بین‌الملل» شرکت دارد ساعت ۱۸ تا ۲۰ و فیلم «هیچ‌چیز بدون خورشید» محصول مشترک سوییس و پاراگوئه حاضر در بخش «نمایش ویژه» بین‌الملل در سالن شماره چهار پردیس سینمایی چارسو به نمایش در می‌آیند.
همچنین سالن شماره ۲ پردیس سینمایی چارسو در روز ششم از پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به مرور آثار ابراهیم مختاری می‌پردازند و از ساعت ۱۸ تا ۲۲ فیلم‌های پرمخاطب روز را به نمایش در می‌آورد.
پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۸ آذرماه آغاز شده و تا ۲۵ آذرماه  ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار