رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

مستند «بی‌رنگی» پرتره‌ای از زندگی کیخسرو خروش است،هنرمندی که جایگاهی خاص در خوشنویسی ایرانی دارد. به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، بهادر خردمندنیا کارگردان فیلم مستند «بی‌رنگی» که به زندگی کیخسرو خروش هنرمند نقاش می‌پردازد و در بخش «ویژه» پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» نمایش دارد، درباره این فیلم گفت: […]

مستند «بی‌رنگی» پرتره‌ای از زندگی کیخسرو خروش است،هنرمندی که جایگاهی خاص در خوشنویسی ایرانی دارد.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، بهادر خردمندنیا کارگردان فیلم مستند «بی‌رنگی» که به زندگی کیخسرو خروش هنرمند نقاش می‌پردازد و در بخش «ویژه» پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» نمایش دارد، درباره این فیلم گفت: «بی‌رنگی» پرتره‌ای گفتگومحور است. در این فیلم با هم‌کلاسی‌های کیخسرو خروش در دوران دانشگاه مثل آیدین آغداشلو، علی‌اکبر صادقی، هم‌نسلانش در انجمن خوش‌نویسان و تعدادی از شاگردان او به گفتگو نشسته‌ایم.

او ادامه داد: «بی‌رنگی» قصه و ماجرای خاصی ندارد و تنها درباره شخصیت خروش می‌گوید، او شخصیتی آرام و ساکت دارد و مطمئن هستم حتی نزدیک‌ترین افراد به او، بعد از دیدن فیلم متوجه می‌شوند که اصلا این شخصیت را نمی‌شناختند.
خردمندنیا درباره علت پرداختن به شخصیت کیخسرو خروش تاکید کرد: کیخسرو خروش استاد من در خوشنویسی‌ است، در این هنر نسبت استاد و شاگرد، نسبت خاصی‌ست. در طرز تفکر قدما شاگرد وقتی به سعادت خود می‌رسد که خدمت استاد را کند به همین دلیل من تصمیم به ساخت این اثر گرفتم تا خدمتی به استادم کرده باشم، به نظر می‌رسد که کار قابل دیدنی هم شده باشد.

این کارگردان خاطرنشان کرد: فیلم را به صورت مستقل ساختیم و وقتی به پایان رسید برای قرارداد با شبکه مستند اقدام کردیم. ساخت فیلم مستقل از نظر مالی به قدری سخت است که به هیچکس پیشنهاد نمی‌کنم به سراغ آن رود.

خردمندنیا درباره جشنواره «سینماحقیقت» گفت: تاکنون تجربه حضور در جشنواره «سینماحقیقت» را نداشته‌ام اما قطعا در آینده کاری فیلمسازان تاثیرگذار خواهد بود، البته درنهایت توانایی من در متقاعد کردن خریدار مهم است. همچنین جشنواره «سینماحقیقت» نسبت به دیگر جشنواره‌های موجود در کشور حاشیه‌های کم‌تری دارد و خالص‌تر است.

این فیلمساز درباره نحوه اکران فیلم‌ها گفت: فیلم‌هایی که در تلویزیون ساخته می‌شوند، بهتر است که روی پرده به نمایش در نیایند و دیگر آثاری که در مدیوم پرده سینمایی ساخته می‌شوند باید به اکران برسند.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران، «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی‌مقدم از ۱۸ آذرماه شروع شده و تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری پانا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار