جاسی اسمولت بازیگر سریال «امپایر» (Empire) به جرم «نیرنگ» و صحنه‌سازی یک حمله «ضد همجنس بازان» / «نژادپرستانه» علیه خودش و گزارش کذب به پلیس، محکوم شد. دو شاهد اصلی در دادگاه شهادت دادند که آنان توسط اسمولت استخدام شده تا او را در نزدیکی محل سکونتش کتک بزنند. رأی دادگاه پس از یک هفته شنیدن شهادت شهود و بررسی حقایق پرونده، اعلام شد.

جاسی اسمولت منکر «نیرنگ» است ولی در ادامه به جزئیات کامل «نیرنگ» این عزیزکرده لیبرال‌ها خواهیم پرداخت.

روز ۲۲ ژانویه ۲۰۱۹ اسمولت یک نامه با مضمون تهدید آمیز در استودیوی فیلمبرداری سریال «امپایر» دریافت کرد. بعداً پلیس اعلام کرد که این نامه نیز جز «نیرنگ» اسمولت بوده و خود او این نامه را برای خودش فرستاده.

روز ۲۹ ژانویه جاسی اسمولت با پلیس شیکاگو تماس گرفت و گزارش داد که توسط دو مرد در ساعت ۲ بامداد مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. جزئیات واقعه از زبان این بازیگر به این شرح بود که: دو مرد که توأمان فحش به «همجنس بازان» و «سیاه پوستان» می‌دادند، طنابی به‌دور گردن او آویختند و مایعی ناشناس روی او ریختند. اسمولت که همجنس باز و سیاه پوست است به پلیس گفت که مهاجمین خود را طرفدار «جمهوری خواهان» خواندند. بدین منظور که چون اسمولت «همجنس باز» و «سیاه پوست» است، او را دو نفر «جمهوری خواه» اتوماتیک وار مورد ضرب و شتم قرار دادند.

روز ٣٠ ژانویه پلیس پس از بررسی چند صد ساعت ویدیو دوربین‌های مدار بسته در محل واقعه، اثری از این حمله ندیده است.

به مجرد این که خبر حمله به جاسی اسمولت به دلیل همجنس باز و سیاه پوست بودنش شد، رسانه‌های لیبرال و سلبریتی‌های هالیوود و لیبرال‌ها به حمایت از این مظلوم بپا خواستند و خواستار اشد مجازات برای ضاربین شدند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در صفحه توییترش نوشت: اتفاقی که امروز برای جاسی اسمولت افتاد نباید در این کشور تحمل شود. ما باید بپا خیزیم و یا این اعمال وقیحانه مقابله کنیم؛ «ضد همجنس بازی» و «نژادپرستی» جایی در خیابان‌ها و قلب‌های ما ندارد.

ویولا دیویس همبازی او در سریال «امپایر» در اینستاگرامش نوشت: این نوع اتفاقات است که ما باید درس عبرت بگیریم و از حقوق همجنس بازان دفاع کنیم. من این حمله نژادپرستانه و ضد همجنس بازانه را به خودم گرفتم. جاسی اسمولت همه ما دوستت داریم.

الن دجنرس مجری معروف تلویزیون و اسکار در صفحه توئیترش نوشت: جوزی چهار سال پیش، همجنس باز بودنش را در برنامه من علنی کرد. من امروز حمایت خود را برای او و خانواده اش اعلام می‌کنم.

کوری بوکر سناتور آمریکایی در صفحه توییترش نوشت: حمله قبیحانه به جاسی اسمولت، نمونه امروزی گردن زنی توسط اراذل است. ای کسانی که در مجلس سنا نگران «گردن زنی توسط اراذل» نیستید، از شما خواستارم که نظرتان را تغییر دهید.

کاملا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در صفحه توییترش نوشت: جاسی اسمولت یکی از مهربان‌ترین انسان‌های روی کره زمین است. من آرزوی بهبودی او را دارم. این حمله نمونه امروزی گردن زنی توسط اراذل است. هیچ کس نباید بخاطر همجنس باز بودن در سایه ترس از مردن زندگی کند. ما باید با این قبیل رفتارها مقابله جدی بکنیم.

مکسین واترز نماینده مجلس کنگره واکنشی شبیه به بایدن و هریس داشت. او نیز اقدامات «ضد همجنس بازان» را محکوم کرد و خواستار تغییرات اساسی در کشور شد.

نانسی پلوسی رئیس مجلس کنگره در توییترش نوشت: حمله «ضد همجنس بازی» و «نژادپرستانه» به جاسی اسمولت، حمله به انسانیت است. هیچ فردی نباید بخاطر جنسیتی که دوست دارد مورد حمله قرار بگیرد. من برای بهبودی او دعا می‌کنم. باشد که همگی ما به این اعمال شنیع پایان دهیم.

روز ١ فوریه اسمولت اعلام کرد که حال و احوالش بهتر است و با پلیس همکاری کامل می‌کند و صد در صد تمامی حقایق را بیان کرده است.

روز ٢ فوریه اسمولت کنسرتی در کالیفرنیا اجرا کرد که با چشمی گریان به حضار گفت که باید این کنسرت را اجرا می‌کرد و نمی‌گذارد که ضاربین برنده شوند.

روز ١٣ فوریه پلیس دو نفر مضمون را در فرودگاه شیکاگو دستگیر کرد. این دو نفر از کشور نیجریه می‌آمدند.

روز ١۵ فوریه پلیس این دو شخص را آزاد کرد.

آبیمبولا و اولابینجو دو برادر سیاه پوست دستگیر شده توسط پلیس، ماه‌ها بود که اسمولت را می‌شناختند. یکی از برادرها ساقی مواد مخدر به اسمولت بوده است. آبیمبولا به پلیس گفت که اسمولت به او و برادرش ٣۵٠٠ دلار داد که مثلاً به او حمله کنند و حین حملات الفاظ «ضد همجنس بازان» و «سیاه پوستان» بکار ببرند.

روز ١۵ فوریه جاسی اسمولت در مصاحبه با ای بی سی نیوز رسماً گفت که ضاربین سفید پوست بودند.

روز ١٧ فوریه پروسه تحقیقات پلیس وارد مرحله متفاوتی شد. پس از آزادی دو مضمون از بازداشت، وکیل اسمولت از عصبانیت این مثلاً-هنرپیشه گفت که از اتهامات آن دو برادر متحیر شده است.

روز ٢٠ فوریه پلیس، جاسی اسمولت را  به اتهام گزارش دروغین دستگیر کرد.

چند ساعت قبل از این اتفاق، یک خبرنگار به تصاویری دست پیدا کرد که نشان دهنده خرید اقلامی بود که آن دو برادر هنگام حمله صحنه سازی شده به اسمولت، استفاده کردند.

پلیس پس از بازجویی از اسمولت حقیقت ماجرا را شرح دادند. اسمولت از میزان حقوق بازیگری خود ناراضی بود، لذا می‌خواست با این «نیرنگ»، خود را قربانی حملات تنفرآمیز جلوه دهد و بر سر زبان‌ها بیافتد.

روز ١۶ مارچ دادستان شهر کوک رفع اتهامات جنایی علیه اسمولت را اعلام کرد. به مجرد پخش شدن این خبر، دو مرتبه رسانه‌های لیبرالی و سلبریتی‌ها به صیانت از جاسی اسمولت به پا خواستند.

اما شهردار و پلیس شیکاگو اسمولت را بحال خود رها نخواهند کرد. آنها در بیانه ای گفتند که اگر اسمولت می‌خواهد بی گناهی خود را اثبات کند، باید در مقابل هیئت منصفه در دادگاه حاضر شود.

دو سال می‌گذرد و در نهایت بازپرس ویژه دادگاه شیکاگو، اسمولت را به شش فقره جرم محکوم می‌کند.

روز ٢٩ نوامبر ٢٠٢١ دادگاه شروع می‌شود. اسمولت در یکی از توجیحاتش گفت که به خاطر هزینه رژیم غذایی و مکمل‌های ورزشی، او به آبل (یکی از دو برادر)  ٣۵٠٠ دلار پرداخت کرده بود. او در ادامه اعتراف کرد که روابط جنسی نیز با آن مرد داشته است.

روز ٩ دسامبر اسمولت به پنج فقره از جرایم محکوم شد.

روز ١٣ دسامبر اعلام شد که پلیس شیکاگو از اسمولت به خاطر زحمات و اضافه کاری‌ها بی خودی که به آنان محول شده خواستار ١٣٠ هزار دلار شده است. پلیس شیکاگو روز ١٩ آپریل ٢٠١٩ در دادگاه فدرال از اسمولت شکایت تنظیم کرد. پلیس توضیح داد که آنان ١٨٣۶ ساعت بابت این ماجرای کذایی اختصاص داده اند و اسمولت باید تاوان اقدامات شنیع خود را بپردازد.

رای این دادگاه فعلاً متوقف شده است زیرا قاضی دادگاه دستور داد که اول باید نتیجه دادگاه شیکاگو مشخص شود.

روز ١۶ دسامبر دادگاه فدرال دوباره به جریان خواهد افتاد.

آن دو برادر در آپریل ٢٠١٩ نیز از اسمولت شکایت کرده بودند که جلسه اول این دادگاه برای ١ فوریه ٢٠٢٢ مقرر شده است.

نتیجه اخلاقی اتفاقات ذکر شده را می‌توان بدین صورت شرح داد: دفعه دیگری که لیبرال‌ها و سلبریتی‌های هالیوود به یاری کسی و یا موضوعی شتافتند، باید قبل باور کردن آنها، تمامی جزئیات ماجرا را بررسی کرد. به سخنان غیر لیبرال‌ها گوش داد؛ غیر لیبرال‌ها هم شاید حرفی برای زدن داشته باشند. ما در سوره سینما در تلاشیم تا تصویری که رسانه‌های لیبرال از خود به نمایش می‌گذارند را به چالش بکشیم.

منبع: سوره سینما